به گزارش پارس به نقل از ایرنا، رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت، نیروگاه ها در زمستان با افت فشار گاز با سوخت مازوت کار می کنند. نیروگاه بعثت به گفته این مقام شورای شهر، تمام طول سال از مازوت استفاده می کند.

اما نه تنها در طی فصل های گرم که استفاده از مازوت در این نیروگاه، به دلیل شدت آلایندگی آن، حتی در زمستان نیز ممنوع شده بود.

در پاییز سال گذشته محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل محیط زیست استان تهران گفته بود: با پیگیری های اداره کل محیط زیست استان تهران و هماهنگی وزارت نفت، قوه قضائیه و شرکت ملی گاز مقرر شد نیروگاه بعثت تنها از سوخت گاز استفاده کرده و استفاده از سوخت مازوت توسط آن ممنوع شد.

سعید متصدی، یکی از معاونان همین سازمان، در دی ماه سال گذشته گفته بود در حالی که بیش از 90 درصد از نیروگاه های ایران می توانند از گاز برای تولید برق استفاده کنند، اما به دلیل کمبود از مازوت در آنها استفاده می شود.

به گفته آقای متصدی جایگزینی مازوت با گاز «به تنها 10 تا 15 درصد صرفه جویی در مصرف گاز نیاز دارد»

مازوت یا نفت کوره، از نامرغوب ترین سوخت های حاصل از هیدروکربن های نفتی است.

نیروگاه بعثت بخشی از خط سراسری برق ایران است که در مجاورت شهرک بعثت قرار دارد.

در این نیروگاه در سال 86 بازسازی ها و نوسازی های گسترده ای انجام شد که از جمله یکی از اهداف آن راه اندازی سیستم های جدید برای حذف مصرف گازوئیل و جایگزینی آن با گاز طبیعی بود.