به گزارش پارس، امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی امروز و فردا برای استان‌های تهران، البرز، قم، اصفهان و مرکزی هوای غبار‌آلود پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: البته شرایط تهران متفاوت‌تر است چرا که انتظار می‌رود طی امشب و فردا شاهد بارش‌های پراکنده باران در تهران به ویژه مناطق شمالی این کلانشهر باشیم.

وی همچنین از کاهش دمای هوای پایتخت خبر داد و گفت: فردا شاهد کاهش 3 تا 4 درجه‌ای دمای هوای این کلانشهر خواهیم بود.

نقشینه یادآور شد: در سه روز آینده انتظار می‌رود در مناطق واقع در شمال غرب کشور از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و سواحل شمالی (گیلان و مازندارن) بارندگی رخ دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ابراز داشت: همچنین پیش‌بینی می‌شود که در دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و همچنین جنوب سیستان و بلوچستان شاهد بارش پراکنده باران باشیم.

وی درباره سرعت وزش باد در تهران گفت: سرعت وزش باد در کلانشهر تهران در روز‌های آینده قابل ملاحظه نخواهد بود و پیش‌بینی می‌شود از غبار آلودگی هوای این شهر تا فردا کاسته شود.

نقشینه به وزش شدید باد در نوار شرقی کشور اشاره کرد و گفت: چنین شرایطی می‌تواند با طوفان گرد و خاک در مرزهای شرقی کشور همراه باشد.

وی ادامه داد: با توجه به نقشه‌های پیش یابی طی سه روز آینده در شمال غرب کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه گفت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که طی روز جاری استان‌های آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد را تجربه کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: همچنین انتظار می‌رود که فردا به سبب بارش‌های رگباری و کوتاه مدت در جنوب آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان شاهد سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در مناطق ذکر شده باشیم.

نقشینه افزود: وزش باد شدید در نوار شرقی کشور سبب تداوم گردوخاک و توفان شن در چهارشنبه و پنج شنبه در جنوب خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان می‌شود.

وی اظهار داشت: وزش باد نسبتاً شدید (10 تا 15 متر بر ثانیه) در جنوب سمنان و شرق استان قم و جنوب استان تهران سبب تداوم شرایط غبارآلود در این نقاط و شهر تهران خواهد شد، از این رو توصیه می‌شود افراد سالمند، کودکان و افراد با بیماری‌های تنفسی از تردد غیرضروری در فضای باز تا حد امکان خودداری کنند.