محمدمهدی تندگویان در جلسه علنی امروز شورا در توضیح ضرورت یک فوریت این طرح گفت: قانونی در سال 91 از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد که طبق آن همه نهادها موظف هستند تسهیلاتی را به فرزندان شهدا ارائه دهند، اما این موضوع هنوز در بخش هایی از شهرداری اجرا نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این قانون به تصویب مجلس رسیده است، نیاز به بررسی مجدد ندارد و تنها برای اجرا باید به مناطق ابلاغ شود.

تندگویان اضافه کرد: شهرداری با همه سازمان های تابعه خود کلا 700 فرزند شهید شاغل دارد که ارائه تسهیلات به آنان نیازمند بودجه 2 میلیارد تومانی است که در مقابل 2 هزار میلیارد تومانی که شهرداری برای حقوق و دستمزد کارکنان خود می پردازد، رقمی نیست.

در ادامه جلسه مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران گفت: در اداره کل امور ایثارگران شهرداری، علاوه بر ایثارگران شاغل در شهرداری، سایر ایثارگران هم مورد توجه قرار گرفته اند، به طوری که در 20 سرفصل جلوتر از قانون هستیم.

منصور احمدلو ادامه داد: 26 هزار خانواده شهید در تهران وجود دارد که در سنین 70 به بالا و در سنین خطر قرار دارند که مقرر کرده ایم هفته ای 2 بازدید از آنها داشته باشیم. با این حساب، سالانه 14 هزار و 400 بازدید از خانواده های شاهد داریم که در مقایسه با نهاد موظف، یعنی بنیاد شهید که 3 هزار بازدید سالانه دارد، ما جلوتر هستیم.

وی تصریح کرد: تا کنون توفیق بازدید از 95 درصد خانواده های شهدای تهران را داشته ایم. با توجه به اینکه امام و رهبری فرمودند خانواده های شهدا چشم و چراغ ملت هستند، وقتی این عزیزان به سازمان ها مراجعه می کنند، کارمندان رده های پایین پاسخگوی آنان هستند. در حالی که ما در نواحی، مناطق و کلیت شهرداری، شهرداران و مشاوران شهردار را مسئول ستاد ایثارگران کرده ایم.

در ادامه جلسه، یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه و مستقل به رعایت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوانین و مقررات مرتبط با آن» به تصویب اعضای شورا رسید و مقرر شد متن آن در کمیسیون مربوطه بررسی شده و در جلسه دو هفته بعد شورا مطرح شود.