به گزارش پارس به نقل از ایسنا، احمد حکیمی‌پور – عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران - در هفتاد و هفتمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران پس از تصویب دو فوریت تسویه حساب شهرداری در سال 92 اظهار کرد: بدهی‌های مالی شهرداری موجب ایجاد تالی فاسد‌ (نتیجه فاسد) شده است.

وی دو فوریت تسویه حساب شهرداری تهران در سال 92 را بسیار مهمی تلقی کرد و افزود: متاسفانه ما میزان بدهی‌های شهرداری تهران را نمی‌دانیم و همین موضوع سبب ایجاد رانت در نحوه پرداخت‌ها شده است. بنابراین باید به هر گونه‌ای که شده اعم از شیوه‌های نقدی و غیرنقدی تسویه حساب‌ها مدنظر قرار گیرد.

در ادامه اقبال شاکری - عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران فاجعه طلبکاران شهرداری تهران را بسیار بزرگ قلمداد کرد و گفت: فاجعه طلبکاران شهرداری بسیار بزرگتر از مباحث مطرح شده در صحن شوراست و باید در این زمینه گزارشی تفصیلی از شهرداری گرفته شود و نیز اولویت‌بندی آنها در مورد تسویه حساب‌ها مدنظر قرار گرفته و اعلام شود.

به گزارش ایسنا، اسماعیل دوستی نیز دیگر عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه هر روزه با هجمه‌ای از طلبکاران شهرداری اعم از افراد حقیقی و حقوقی مواجهیم ادامه داد: نمی‌دانیم شهرداری تهران چه میزان بدهی به اشخاص و پیمانکاران دارد.

وی با اشاره به دو فوریت تسویه حساب شهرداری در سال 92 خاطر نشان کرد: بر اساس این دو فوریت شهرداری تهران موظف است نسبت به پرداخت دیون تا پایان سال 92 اقدام کرده و این موضوع به تایید اداره کل حسابرسی شهرداری تهران برسد.

علیرضا دبیر - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در این زمینه خاطرنشان کرد: در بودجه 93 پس از بررسی‌ها طبق احکام برآورد پنج ساله دیون 10 درصدی در سقف بودجه در نظر گرفته شده است.

همچنین محمد حقانی - عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با طرح این پرسش که چرا هیچ‌وقت علت میزان بدهی‌های شهرداری تهران مورد نظر قرار نگرفته است، گفت: تاکنون هرگز سوال نکرده‌ایم که چرا این میزان بدهی در شهرداری تهران ایجاد شده است.