به گزارش پارس به نقل از مهر ،مرتضی طلایی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم غبارروبی مسجد جامع ابوذر در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از ائمه جماعات و مسئولان شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: سازماندهی و ساماندهی نیروی فعال در عرصه اجتماعی با دو محوریت روحانیت و مسجد یک ضرورت و نیاز در جامعه امروز است.

وی تصریح کرد: ضرورت سازماندهی فعالیت های فرهنگی و انقلابی در جامعه امروزی یک موضوع مورد توجه، لازم و واجب است و باید هم پوشانی در این زمینه صورت گیرد تا بتوان در راستای رسالت و ماموریت مرتبط با این حوزه جامه عمل پوشاند.

طلایی به اهمیت تشکیل اتاق فکر اشاره کرد و گفت: با ایجاد اتاق فکر قطعا آسیب ها و چالش های جامعه شناسایی و مشخص می شود و می توان بر اساس آن برنامه ریزی کرده و اقدام به موقع انجام داد.

وی تاکید کرد: مسجد باید محور اصلی و قلب حرکت های مذهبی، فرهنگی و انقلابی باشد و به عنوان اصل استراتژی و راهبردی نه در کلام بلکه در عمل مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی شود.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران با بیان اینکه مسجد باید قلب جامعه و محله باشد، اذعان داشت: در راستای عملیاتی کردن تفکر مسجد محور، باید مشروعیت و مقبولیت فعالیت های فرهنگی و انقلابی که در خارج از مساجد صورت می گیرد با تایید مساجد باشد و برای عملیاتی کردن این موضوع اقدامات لازم انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تغییرات در جامعه امروزی نیازمند تولید، بازتولید ارزش های دینی، انقلابی و فرهنگی هستیم.

طلایی افزود: دشمنان با برنامه ریزی در حوزه فرهنگی و تبلیغات سوء قصد تخریب جوانان را دارند و جنگ نرم را به راه انداخته اند .

وی اظهار کرد: ضرورت جذب جوانان و نوجوانان و همچنین سرمایه گذاری ویژه برای آنها به وسیله تشکیل اتاق فکر می تواند به عنوان بهترین و مناسب ترین اقدام در مقابل با جریاناتی که دشمنان راه اندازی کرده اند، باشد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سرای محله، مدیریت و امنای محل باید فکر و اندیشه خود را بر اساس مسجد محوری قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه هیئت امنایی که نسبت به مسجد بی توجه باشد از نظر ما قابل قبول نیست، گفت: از سوی شورای شهر آمادگی لازم برای امضای توافق نامه با مساجد تهران در زمینه انجام فعالیت های فرهنگی و دینی وجود دارد تا همه سرای محلات الزاما یک روحانی ناظر درون خود داشته باشد.

طلایی اذعان داشت: با توجه به اینکه سطح انتظارات با بودجه مصوب همخوانی و سازگاری تغییرات فرهنگی باید از محورهای تشکیلاتی در محلات باشد.
رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران گفت: در زمینه هویت ملی، دینی، انقلابی و محلی برنامه ریزی انجام گرفته و به موضوع سبک زندگی با محوریت قرآنی پرداخته شود.