به گزارش پارس به نقل از ایرنا، علی جنتی عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، برگزاری نمایشگاه قرآن را فرصتی ارزشمند برای ظهور همه استعدادها و ابتکارات قرآنی دانست.

وی افزود: نمایشگاه قرآن که در میان کشورهای اسلامی بی نظیر است، افتخاری برای ما محسوب می شود و باید تلاش کنیم تا محیط های کاری و جامعه ما روز به روز با قرآن روشن تر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور بخش های دانشگاهیان، حوزه های علمیه، رسانه های دیجیتال، کودک و نوجوان، فعالیت های هنری، سینمایی، بین الملل و همچنین محافل و مراسم و تجلیل از خادمان قرآن را در نمایشگاه امسال متفاوت دانست و گفت: نمایشگاه قرآن از نظر کمی و کیفی رشد داشته است و امیدواریم نمایشگاهی پربار و متفاوت را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: باید با مراجعه و انجام پژوهش های قرآنی رازهای نهفته در آن را کشف کنیم و دائما برای اهتمام به قرآن و فهم آن نوآوری داشته باشیم چون قرآن پدیده جاودانه ای است که کهنه نمی شود و آنچه ممکن است کهنه شود برداشت هایی است که ما بخواهیم به عنوان آخرین برداشت مطرح کنیم.

جنتی، برپایی نمایشگاه قرآن را برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و سبک زندگی قرآنی دانست و اظهار داشت: قرآن سرشار از رازهای نهفته است چرا که مخاطب آن انسان است که موجودی پر رمز و راز است.

وی همچنین از قرآن به عنوان چراغ هدایت و طریق معرفت یاد کرد و گفت: قرآن پژوهان، مفسران، حافظان، قاریان و هنرمندان فراوان برای تشریح، تفسیر، نشر و طبع آن همت بلند داشته اند تا با فرهنگ و هنر قرآن را در این سرزمین بالنده و باشکوه کنند و ایران را در میان ملل اسلامی سرافراز سازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از قرآن به عنوان نسخه عدالت یاد کرد که انسان ها را به اندیشیدن و حرمت گذاشتن به اندیشه ها فرمان می دهد. به گفته پیامبر اعظم، قرآن سفره آداب خداوندی و کتابی است که زیبایی معنوی را به همراه دارد و جان های شیفته حقیقت را پروانه وار گرد خویش می آورد.

وی با استناد به آیاتی از وحی الهی قرآن را باران رحمت و رافت در هنگامه خشونت و منادی وحدت در بحبوحه نزاع و اختلاف معرفی کرد و گفت: قرآن در ورطه فتنه ها چراغ بصیرت را می افروزد و در روزگار ما که هنگامه دوگانگی خداباوری و دین ستیزی است کلید رابطه معمای انسان با بازگشت به وحی خدا میسر می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این مراسم که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با حضور در مدفن شهدای گمنام در باغ موزه دفاع مقدس حضور یافته و پس از ادای احترام به مقام شهدای دفاع مقدس، بخش مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن را با حضور شخصیت های فرهنگی و قرآنی افتتاح کرد.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از فردا تا 23 تیرماه مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان و سالروز میلاد امام حسن مجتبی در باغ موزه دفاع مقدس از ساعت 18 تا 24 پذیرای جامعه قرآنی و علاقه مندان است.