به گزارش پارس به نقل از تسنیم،‌ رحمت‌الله حافظی در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران،‌ اظهار داشت: ‌شهرداری تهران چند صد میلیارد تومان برای تونل امیرکبیر هزینه می‌کند و بعد از بهره برداری معلوم می‌شود که اشتباهی ساخته شده است و در نهایت به جای بهره برداری مردم از آن محلی برای تجمع افراد معتاد و ولگرد می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری خود را طلایه دار مدیریت جهادی می‌داند، گفت: تذکر من خطاب به شهردار تهران است؛ آقای شهردار مدیریت جهادی باید معطوف و مبتنی بر نیازهای مردم باشد در واقع باید با شناسایی نیاز مردم و مداخله جهادی این نیاز مرتفع شود نه اینکه مدیریتی مبتی بر اراده شخص و اشخاص باشد.

حافظی با بیان اینکه متاسفانه با وجود راه‌اندازی بسیاری از ایستگاه‌های مترو، تعدادی بسیاری از ایستگاه فاقد پله برقی است، گفت:‌ برای نمونه ایستگاه‌های همچون آزادی،اکباتان، حبیب الله و استاد معین پله‌ برقی ندارند یا ایستگاه‌های همچون شمیران، فدک، سبلان، تجریش، قلهک نیز با وجود داشتن پله بیشتر اوقات سرویس نمی‌دهند و خراب است این در حالی است که شهروندان به ویژه افراد میانسال و مسن در ترددشان با مشکل مواجه هستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه آیا مشکل در تردد شهروندان در مترو و رفع آن نیاز مردم نیست و نمی‌توان مدیریت جهادی را در آن اعمال کرد، تاکید کرد:‌ متاسفانه پله‌های برقی ایستگاه حبیب الله برای مراسم ویژه به بهره برداری می‌رسد اما بعد از آن از سرویس خارج می‌شود. چرا باید اینگونه باشد!

وی همچنین با بیان اینکه برخی از کج سلیقی‌ها موجب ناراحتی و آزاردگی خاطر مردم می‌شود، افزود: در حادثه آزادگان و واژگونی اتوبوس عده‌ای آسیب دیدند وخانواده‌های آنها متأثر شدند. در همین راستا جلسه‌ای با حضور خانواده متوفیان، مصدمان در شورای تهران به منظور اطلاع از دغدغه‌های آنها برگزار شد، دغدغه‌های این افراد قابل تأمل بود. برای نمونه دختری  اعلام کرد پس از صدمه دیدن به بیمارستان مراجعه کرده اما به وی توجهی نشده است این موارد باید مستند شود و در اختیار مسئولان قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران همچنین ادامه داد: قرار بود شهرداری تهران سالنی را برای مراسم ختم در اختیار خانواده‌های متوفیان حادثه قرار دهد اما در نهایت این کار عملی نمی‌شود این کار باری برای شهرداری ایجاد نمی‌کرد اما عدم اجرای آن بی سلیقگی بود.

وی همچنین درباره حادثه طوفان اخیر در شهر تهران با بیان اینکه سازمان هواشناسی قصور کرده است، گفت: در این میان رسانه ملی نیز باید با قطع برنامه‌ها وضعیت موجود را به مردم اطلاع رسانی می کرد. زیرنویس کردن این مسائل کافیست.