به گزارش پارس ؛ محسن سرخو در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینکه موجودی کارت‌های حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی نیاز یک‌ساله افرادی که به طور مستمر از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند نیست،گفت: استفاده از حمل ونقل عمومی برخی افراد بالاست ولی این نکته را باید مدنظر قرار داد که مبلغی اضافه بر آنچه شهروندان بابت هزینه بلیت می‌پردازند در این کارت‌ها موجود است و این به معنای 50 درصد تخفیف به کسانی است که از حمل‌و نقل عمومی استفاده می کنند .

وی افزود: باید روش‌هایی اتخاذ می‌‌شد تا جلو سوءاستفاده‌های برخی افراد را بگیرد و شرایطی را ایجاد کرد تا روزانه تعداد تراکنش‌های معینی از کارت بلیت‌ها وجود داشته باشد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: کارت‌های یکساله مترو، اتوبوس و نوع 2 منظوره آن مانند کارت سوختی است که سهمیه مشخصی در آن وجود دارد و افراد می‌توانند آن را در مدتی کوتاه یا طی یکسال استفاده کنند.

سرخو خاطرنشان کرد: در شورای شهر اعتقادمان بر این است که هزینه‌های مترو در حداقل ممکن قرار دهیم تا انگیزه برای بهره‌برداری و استفاده مردم از این وسیله کاهش پیدا نکند زیرا مناسب‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی را مترو می‌دانیم و فکر می‌کنیم هرچه برای استفاده از این وسیله رغبت ایجاد شود به نفع شهر و مردم است؛ اما این مسئله که استفاده برخی افراد از وسایل حمل و نقل عمومی زیاد است و رقم کارت جوابگوی نیاز یک‌ساله آنها نیست قابل بررسی است و اینطور نیست که بخواهیم به صورت مطلق رقم مشخصی در کارت‌ها قرار دهیم که تغیرناپذیر باشد. سال گذشته این کارتها سازوکار دیگری داشت و امسال تغییراتی در آن لحاظ شد بنابراین ممکن است بعد از اجرا و بررسی نتایج آن شکل جدیدی در اواسط سال یا سال آینده بوجود آوریم و در صورت نیاز سقف استفاده از این کارت‌ها را افزایش دهیم.

وی همچنین درباره یکی دیگر از ابهامات ثبت‌نام برای کارت بلیت‌ها مبنی بر عدم اشاره به تخفیفات دانشجویان، دانش‌آموزان و افراد تحت پوشش کمیته امداد، گفت: این مسئله نیز قابل بررسی است و از جمله مواردی است که در حین اجرا باید ساز و کار آن را اصلاح کرد.