به گزارش پارس به نقل از مهر، هر چند در گذشته خبرهایی در مورد هدف قرار گرفتن کودکان از سوی تروریستهای حاضر در سوریه منتشر شده بود، اما بی بی سی در گزارشی جدید با استناد به تحقیقات موسسه آکسفورد از کشته شدن ۱۱ هزار کودک در جریان ناآرامی های سوریه خبر داده است.

بر اساس این گزارش، کودکان سوری یا از سوی تک تیراندازان هدف قرار گرفته اند و یا اینکه در جریان انفجار بمب و اصابت گلوله های خمپباره به محل زندگی خود کشته می شوند.

بر همین اساس، از مجموع ۱۱ هزار و ۴۲۰ کشته شده سوری زیر ۱۷ سال، ۳۸۹ نفر به وسیله تک تیراندازان هدف قرار گرفته اند.

از این میان، ۱۰۰ کودک شکنجه شده و ۷۶۴ نفر نیز اعدام شده اند. بر اساس اعلام این موسسه پسران ۱۳ تا ۱۷ ساله سوری بیشترین کشته شدگان را در میان کودکانی که از سوی تک تیراندازها هدف قرر گرفته اند را شامل می شوند.

بیشترین آمار کودکان کشته شده سوری متعلق به شهر حلب است که در آن دو هزار ۲۲۳ کودک به قتل رسیده اند.

بر اساس جدولی که از سوی موسسه اکسفورد منتشر شده، مرگبارترین شهر سوریه برای کودکان بر اساس جمعیت درعا است.

بر اساس این گزارش، درعا در مجموع یک میلیون ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد که هزار و ۱۳۴ نفر از کشته شدگان این شهر را که معادل ۱۰.۱ درصد کشته شدگان می شود کودکان تشکیل می دهند.

بعد از درعا، شهر ادلب، با یک میلیون و ۵۰۱ هزار نفر جمعیت قرار دارد که هزار و ۵۸۴ نفر از کشته شدگان آن که معادل ۱۴.۲ درصد از کشته شدگان را تشکیل می دهد، کودکان هستند.

رتبه سوم در این جدول در اختیار شهر حمص است که هزار و ۸۱۷ نفر از کشته های این شهر یک میلیون و ۸۰۳ هزار نفری را کودکان تشکیل می دهند. این میزان کشته ۱۶.۳ درصد از کشته شدگان این شهر را شامل می شوند.

رتبه چهارم در اختیار حومه دمشق است که در آن هزار و ۷۷۲ کودک کشته شده اند. حومه دمشق دو ملیون و ۸۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۵.۹ درصد از کشته شدگان آن را کودکان تشکیل می دهند.

 

بعد از حومه دمشق شهر حما قرار دارد که ۸۲۱کودک از جمعیت یک میلیون و ۶۲۸ هزار نفری آن در تحولات سوریه کشته شده اند. بر اساس آمار ۷.۳ درصد از کشته های این شهر را کودکان تشکیل می دهند.

دیرالزور با ۶۴۸ کودک کشته شده در رتبه بعدی قرار دارد. این شهر یک میلیون و ۲۳۹ هزار نفر جمعیت دارد که کودکان ۵.۸ درصد از کشته های این شهر را تشکیل می دهند.

رتبه هفتم در این جدول در اختیار، حلب است. دو هزار و ۲۲۳ کشته از جمعیت چهار میلیون و ۶۸۶ هزا نفری این شهر را کودکان تشکیل می دهند که این میزان ۱۹.۹ درصد از کشته های این شهر را تشکیل می دهند.

رتبه آخر در این جدول در اختیار دمشق است. این شهر یک میلیون و ۷۵۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۴۹ نفر از کشته های آن را که معادل ۶.۷ درصد از کشته های این شهر هستند کودکان تشکیل می دهند.