به گزارش پارس به نقل از مهر، در ادامه روز چهارم مذاکرات ایران و ۱+۵ ؛ مذاکرات ظریف، اشتون و کری که ازحدود ساعت یک به وقت ژنو آغاز شده بود، پایان یافت.

بر اساس این گزارش، اشتون و ظریف در طول دو روز گذشته ۶ دور مذاکرات داشته اند و بر روی سند پیشنهادی گفتگو کرده اند. گفته می شود یکی دو مورد اختلافی همچنان پابرجاست، وزرای امور خارجه ۶ کشور نیز از روز گذشته به ترتیب وارد هتل محل مذاکرات شده اند.

جان کری از صبح امروز که وارد ژنو شده با وزیر امور خارجه فرانسه و کاترین اشتون و همچنین وزیر امور خارجه روسیه دیدارهایی داشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز صبح امروز دیداری با کاترین اشتون داشته است، همچنین معاونین وزرای امور خارجه نیز صبح امروز ملاقاتی را داشتند.

وزیرامورخارجه کشورمان تاکید کرد: هیات مذاکره کننده ایران در مقابل هر اقدامی که بخواهد به حقوق مردم ایران خدشه وارد کند مقاومت خواهد کرد و امیدواریم بقیه نیز متوجه شده باشند که باید با نمایندگان ملت ایران فقط از طریق احترام متقابل و از موضع برابر صحبت کنند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در توئیت خود نوشت: روز چهارم، مذاکرات سخت و نفس گیر است. وزرا آمده اند. امیدوارم برای تصمیم گیریهای سخت آماده باشند.