به گزارش پارس به نقل از ایسنا, اعزامی به ژنو، مجید تخت روانچی، معاون وزیر خارجه ایران در جمع خبرنگاران درباره حضور وزیران خارجه ۱+۵ در ژنو گفت که ما از این موضوع اطلاع دقیق نداریم.

او گفت: در مذاکرات امروز احساس شد که پیشرفت داشتیم اما برای این که ببینم در پایان به چه چیز می رسیم قضاوت زود است. اشتون الان در جلسه توجیهی با نمایندگان ۱+۵ است و نتایج جلسه صبح را به اطلاع آن ها می رساند.

این عضو تیم مذاکره کننده ایران با ۱+۵ درباره قید موضوع غنی سازی در متن بیانیه مشترک اظهار کرد: بحث غنی سازی از مباحث مطرح در مذاکرات است و ما اعلام کردیم که این بحث از خطوط قرمز ماست و انتظار داریم به همین نحو منعکس شود.

وی درباره اختلاف نظرهای عمده که گفته می شود همان چهار شرطی است که فرانسه در مذاکرات قبلی به پیشنهاد اضافه کرده است گفت که الان دیگر بحث یک یا دو یا چهار مورد نیست؛ اما می توانم بگویم که مذاکرات در مسیر مثبتی است.

روانچی درباره اختلافات بین ۱+۵ اظهار کرد: ما با خانم اشتون مذاکره می کنیم و ایشان دیدگاه جمع را منتقل می کنند و نتایج را به ما می گویند و کاری نداریم بین خودشان چه می گذرد.

وی احتمال داد که مذاکرات به روز چهارم هم کشیده شود.

این عضو هیات ایرانی در پاسخ به این پرسش که غنی سازی ۲۰ درصد خط قرمز ایران است یا ۳ و نیم درصد؟ گفت که نمی توانم وارد جزییات مباحث شوم اما حق غنی سازی ایران باید مورد احترام قرار گیرد.