به گزارش پارس به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، به مناسبت هفته بسیج با حضور در نمازجمعه این هفته تهران به عنوان سخنران پیش از خطبه ها، ضمن تسلیت ایام مصائب اهل بیت و گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: این تشکل یادگار بزرگ امام راحل و تشکل مخلصان راه ولایت و پیروان اهل بیت (ع) به شمار می رود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این تشکلی است که بنیانگذار آن، او را شجره طیبه نامید و قرآن نیز شجره طیبه را درخت ارزشمندی می داند که ریشه و اصل آن در زمین و شاخ و برگ آن در آسمان هاست و هر لحظه ثمرات و میوه های شیرینش را نثار عاشقان این مسیر می کند.

وی با بیان اینکه ریشه و اصل شجره طیبه بسیج، ولایت است، یادآور شد: شاخ و برگ آن مردم مؤمنند و میوه اش عزت، عظمت، سربلندی و تقرب الی الله به شمار می رود که میوه شیرین آن، همه کرامت ها و فضائل انسانی است. خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ سپاس می گوییم که چنین برکتی را به کشور ما ارزانی داشت.

سردار نقدی با تأکید بر اینکه در طول ۳۴ سالی که از عمر با برکت این تشکل می گذرد، هر روز مردم ما از میوه های شیرین آن بهره مند بوده اند، افزود: این درخت تناور هر روز رشد زیادی کرده است و هر لحظه به اهداف و آرمان های بلند خود نزدیک تر می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: همیشه بهترین وصف ها را از امام راحل و امام حاضر در مورد بسیج شنیده ایم و هیچ نهاد و تشکل و مجموعه ای به اندازه ای که ولی امر از او تجلیل کردند، مورد تجلیل واقع نشده است و در همین هفته دیدیم که مجمع بزرگ فرماندهان بسیج سراسر کشور در محضر مقام معظم رهبری حضور یافتند و ایشان بیانات بلندی در وصف بسیج فرمودند و آن را مظهر عظمت ملت عنوان کردند که موجب امید و اعتماد مردم و ترس و هراس دشمن است.

سردار نقدی گفت: آرزوی بزرگ امام خمینی (ره) تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بود که امروز محقق شده است؛ در مرداد ماه امسال ما از مرز ۲۰ میلیون بسیجی سازمان یافته عبور کردیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: همه مردم ایران بسیجی هستند و آن طور که مقام معظم رهبری فرمودند، همه دلدادگان به این نظام و انقلاب و کسانی که پاسداری از ارزش های الهی را وظیفه خود می دانند، بسیجی اند اما از این تعداد، آنچه که ما توانستیم با شماره ملی مشخص، برای برنامه های معینی که در دستور کار نظام قرار دارد، سازماندهی کنیم، بیش از ۲۰میلیون نفر است.

سردار نقدی تصریح کرد: در برابر چنین نیروی عظیم، با ایمان و اعتقاد که خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که یک نفر آنها برابر ۱۰نفر از دشمن است، سخن از تهدید نظامی یک بیان مضحک است. با چنین نیرویی هیچ حجتی برای عقب نشینی، سازش و کوتاه آمدن در برابر دشمن وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: وقتی که چنین پشتوانه عظیم انسانی با این عمق ایمان و معنویت در این کشور وجود دارد، همانگونه که ولی امرمان فرمودند، هیچ کس حق ندارد سر سوزنی از منافع نظام عقب نشینی کند و باید راه را با صلابت ادامه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه این نظام از اساس با ظلم و استکبار مخالف است، اظهار داشت: اساس این نظام بر مبارزه مستمر با ظلم و استکبار گذاشته شده و هیچگاه نظام اسلامی با مستکبران سر سازش و دوستی نخواهد داشت.

سردار نقدی تصریح کرد: مبارزه ما با استکبار چه در جنگ و چه در دیپلماسی و چه در همه عرصه ها، ادامه دارد و همانطور که امام راحلمان فرمودند تا بانگ « لا الی الله و محمد رسول الله» در جهان طنین نیفکندو تا ظلم و شرک و کفر است، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: تا این بیانات نورانی روبروی ماست، کسی حق ندارد قدمی از این مبارزه کوتاه بیاید؛ مسائل دیپلماسی به جای خود و مبارزه با ظلم و استکبار هم بجای خود. مسائل هسته ای همه مسائل ملت ما نیست.

وی اضافه کرد: شاید کسی بیان کند این نیروی عظیم دفاعی و این نیروهای جان بر کف، امروز که جنگی نیست و ما در تحریم و تهاجم فرهنگی هستیم، این به کار نمی آید، اما بنده می خواهم بگویم این نیرو، نیروی همه میدان ها و همه عرصه هاست.

سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تنوع برنامه ها در هفته بسیج خاطر نشان کرد: فردا شاهد افتتاح هزار سالن ورزشی در سراسر کشور خواهیم بود که با کمترین بودجه، ظرف یک سال توسط بسیجیان تحقق یافته است.

وی بر همین اساس ادامه داد: در روز بعد نیز ۴۲۰ پروژه عمرانی محرومیت زودایی در نقاط محروم سراسر کشور توسط بسیجیان افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه از ابتدای امسال هزاران طرح اقتصاد مقاومتی به صورت مردمی در کشور توسط بسیجیان به انجام رسیده است، اظهار داشت: در این هفته از بسیجیان نخبه نیز تجلیل به عمل می آید.

نقدی افتتاح جشنواره بزرگ هنر مقاومت را یکی دیگر از برنامه های هفته بسیج خواند و افزود: در این جشنواره از آثار هنرمندان چندین کشور رونمایی خواهد شد که آثار بسیجیان ایرانی نیز در بین آنها خواهد بود.

وی همچنین به برگزاری همایش پیشتازان رجعت به حجاب برتر در هفته بسیج اشاره کرد و افزود: خواهران بسیجی توانسته اند با امر به معروف، خانم های محترمه ای را که از حجاب فاصله گرفته بودند متقاعد کنند که به حجاب برتر بازگردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید قدردان این تشکیل بزرگ بود، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها فرمودند که مشکلات کشور را باید با تقویت و استحکام ساخت درونی نظام حل کرد و نه با نگاه بیرون. بر همین اساس باید از این تشکل بزرگ برای حل مشکل داخلی بهره برداری کرد.

نقدی با بیان اینکه، تشکل بسیج قوام یافته است، تصریح کرد: ما در این ۳۵ سال، توانسته ایم با نیروهای درون زا، مشکلات را حل کنیم و پیروزی های بزرگ علمی و دفاع مقدس را رقم بزنیم و از این به بعد نیز خواهیم توانست.

وی با اشاره به تشکیل حلقه های صالحی در مساجد افزود: این حلقه ها، برنامه بسیار ارزشمندی است که با هدایت روحانیون در سراسر کشور در حال اجرا است و هر بسیجی در حال تعالی معنوی و تعلیم احکام اسلامی و آشنایی با مسائل روز کشور و رهنمودهای ولی امرش است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری مجمع بزرگ فرماندهان بسیج خاطر نشان کرد: این مجمع با حضور ۵۰ هزار فرمانده بسیجی با نظم مثال زدنی و بدون کوچکترین تاخیر برگزار شد که این گونه اقدامات سازمان یافتگی این تشکل الهی را بیشتر از همیشه نشان می دهد.

نقدی در ادامه افزود: همانطور که بسیج در دفاع مقدس حماسه های بزرگی را آفرید، امروز نیز آماده است برای خنثی کردن همه تهدید ها و تحریم های دشمن در عرصه های گوناگون به کمک مسئولین و دولت مردان بیایند و حماسه هایی به عظمت دفاع مقدس را رقم بزند.

در پایان سخنان سردار نقدی، تعدادی از فرماندهان برتر پایگاههای بسیج، تجلیل شدند.