به گزارش پارس , سید عباس عراقچی در گفت وگو با ایسنا, اعزامی به ژنو، مذاکرات دو روز گذشته میان ایران و ۱+۵ را" سخت" توصیف کرد و درباره موکول شدن مذاکرات به روز جمعه گفت: قرار بود امشب دور سوم مذاکرات در روز پنج شنبه را داشته باشیم، اما به دلیل طولانی شدن مشورت کشورهای ۱+۵ و نیز مشورت آن ها با پایتخت های شان ادامه مذاکرات به صبح جمعه موکول شد.

وی خاطرنشان کرد با وجود این که بحث های مهمی صورت گرفت اما پیشرفت خیلی اندک بود.

عراقچی اظهار امیداری کرد که روز جمعه کشورهای ۱+۵ با توجه به دستورالعملی که از پایتخت های شان می گیرند با رویکرد متفاوت به مذاکرات بیایند.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته یی کشورمان در پاسخ به این پرسش که موضع فرانسه در مذاکرات تغییر کرده است یا خیر؟ گفت: ما الان با خانم اشتون مذاکره می کنیم که نماینده شش کشور هستند، اما اخباری که کمابیش می شنویم حاکی از آن است که هماهنگ کردن دیدگاه ها و نظرات شش کشور کار سختی است.

معاون وزیر امور خارجه درباره احتمال حضور وزیران خارجه شش کشور در ادامه مذاکرات ژنو گفت این به وزارت خارجه هر یک از این کشورها باز می گردد اما ما در مذاکرات هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که آن ها بخواهند بیایند.

عراقچی درباره دیدگاه ها و نقطه نظرات ایران در مذاکرات دو روز گذشته گفت: ما انتقاداتی داریم و مواضع دو طرف به گونه ای است که نرمش زیاد در آن وجود ندارد. اگر انعطاف لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد، امکان توافق و پیشرفت وجود دارد.

او درباره مواضع چین و روسیه گفت که مواضع این دو کشور خوب است اما ما با ۱+۵ مذاکره می کنیم نه با مواضع تک تک این کشورها.