به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در جمع متخصصان شرکت هواپیماسازی وزارت دفاع با اشاره به موفقیت ها و پیشرفت های صنایع هواپیماسازی ایران افزود: صنعت هوایی ایران نسبت به ۲۰ سال گذشته به پیشرفت های شگرف و خیره کننده ای دست یافته است و امروز در سطح جهانی جایگاه ممتازی دارد.

وی با اشاره به توانمندی ایران در طراحی، ساخت قطعات و سیستم های هواپیما اظهار کرد: ایران امروز بویژه در ساخت انواع پهپاد در سطح منطقه و جهان به نقطه قابل قبولی رسیده و از جایگاه رفیعی برخوردار است.

دهقان با بیان اینکه" متخصصان وزارت دفاع توانایی انجام کارهای بزرگ در بازه های زمانی بسیار کوتاه را دارند" ، تصریح کرد: امروز در مقایسه با قبل در توسعه فن آوری و توسعه زیر ساخت های صنعتی و دفاعی به پیشرفت های چشمگیر و بسیار خوبی رسیده ایم.

وزیر دفاع با بیان اینکه" امروز ایران اسلامی در سایه فرهنگ عاشورایی، مدیریت جهادی و پذیرش مسئولیت و احساس تکلیف، به جایگاه ممتازی در ساخت تجهیزات دفاعی دست یافته است" ، افزود: امروز وزارت دفاع برای ارتقای توان دفاعی کشور از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نمی کند.

وی با بیان اینکه" وزارت دفاع از تمام ظرفیت صنایع دفاعی در جهت ارتقای توان دفاعی کشور حمایت و پشتیبانی می کند" ، تصریح کرد: امروز محصولات و تجهیزات ساخته شده در وزارت دفاع در جهت ارتقای توان نظام اسلامی به کار گرفته می شود تا رزمندگان پرتوان اسلام مقابل نظام سلطه ایستادگی کنند.

وزیر دفاع و پشتیبا نی نیروهای مسلح با بیان اینکه" سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از ملت های مظلوم و ایستادگی در مقابل نظام سلطه است" ، خاطرنشان کرد: هرجا ملتی در مقابل نظام سلطه بویژه آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی بایستد، آن آرمان مورد حمایت جمهوری اسلامی است.

دهقان در ادامه با اشاره به ساخت پهپاد « فطرس» گفت: این محصول تبلور مدیریت جهادی، تلاش پیوسته و پیگیر بوده و نماد باورمندی به توانمندی های متخصصان متعهد صنعت دفاعی است و ایران اسلامی با فناوری بومی در اختیار، توان طراحی و تولیدی انواع پهپاد را دا رد.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با ماهیت و هویت برخاسته از اسلام ناب محمدی (ص) و ریشه در مکتب علوی و عاشورایی نمی تواند ملتی را تحت ستم و ظلم ببیند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه" استکبار جهانی هر روز در فکر اقدامی جدید علیه نظام جمهوری اسلامی ا ست تا ملت را از مسیر حق و تعالی و پیشرفت باز دارند" ، افزود: ملت ایران مسیر همراه با بصیرت خود را از آغاز انقلاب انتخاب کرده و هیچ قدرتی نمی تواند این مردم را مسیر الهی خود باز دارد.

وی با بیان اینکه" ملت ایران با تمام توان از آرمان های والای انقلاب محافظت کرده و در برابر دشمنان قاطعانه ایستاده اند" ، اظهار کرد: دشمنان ظالمانه ترین و غیرانسانی ترین تحریم ها را علیه ملت ایران تحمیل کرده اند و این در حالی است که این تحریم ها مغایر با همه قوانین، مقررات و پروتکل های پذیرفته شده جهانی است.

دهقان با بیان اینکه" ملت ایران در سایه مقاومت و ایستادگی به پیروزی نهایی خواهد رسید" ، تصریح کرد: ملت ایران در مقاطع مختلف انقلاب، پس از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و جبهه های دیگر توانسته توانمندی و اقتدار خود را به جهانیان و دشمان نظام اسلامی اثبات کند و به هیچ عنوان زیر بار زور و زیاده خواهی های استکبار جهانی نمی رو د.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه" زمان زورگویی استکبار جهانی به اتمام رسیده است" ، افزود: دیگر زمانه ای نیست که ملت ها از فریاد زور گویانه استکبار جهانی به خودشان ترس و هراسی راه دهند و در برابر تهدیدات دشمنان تمکین کنند.

وی با بیان اینکه" دوران زور گویی استکبار جهانی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و اکنون با رهبری حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) به پایان رسیده است" ، یادآور شد: امروز شاهدیم ملت های آزادیخواه و مسلمان در سراسر جهان با الهام بخشی از نظام مقد س جمهوری اسلامی ایران در برابر زورگویان، ظالمان بویژه استکبار ایستادگی می کنند و این نشانگر آن است که پیام تمام عیار انقلاب اسلامی به جهان صادر شده است.