به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه اجرای ماموریت در پهنه ی آبهای آزاد تمامی جهان از الزامات تبدیل شدن نیروی دریایی به یک نیروی راهبردی است، گفت: پیچیده ترین فناوری تجهیزات نظامی دنیا مربوط به زیردریایی ها است که نیروی دریایی ارتش با توانمندی بالا زیردریایی فوق سنگین کلاس طارق (یونس) را در قالب ناوگروه بیست و هشتم این نیرو به آبهای کشور شرق آسیا اعزام می کند.

وی افزود: ناوگروه های نیروی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه و مستمر در آبهای بین المللی و دریاهای آزاد، همواره منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاها را حفظ می کند.

دریاداردوم جره حضور مقتدرانه یگان های سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش در اقیانوس ها و اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای مقصد را از اهداف ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی برشمرد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه در این ماموریت مهم برون مرزی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو بالگردبر بندر عباس نیز زیر دریایی کلاس طارق را همراهی می کنند، تصریح کرد: ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر دریانوردی در بنادر بمبئی، کلمبو و. . پهلو خواهد گرفت.