به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح اصلاح ماده ۸۵ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت کلیات طرح مذکور را با ۱۵۴ رای موافق، ۲۵ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

بر اساس طرح مذکور، بند" د" ماده ۸۵ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مورد اصلاح قرار گرفت و یک عبارت به انتهای آن الحاق می شود.

بر اساس بند" د" ماده ۸۵ قانون برنامه پنجم، شرکت های خصوصی و تعاونی می توانند برای انجام طرح هایی که توجیه فنی، اقتصادی و مالی دارند و یا این طرح ها اشتغال زایی به همراه دارد، از حساب ذخیره ارزی تسهیلات دریافت کنند.

وکلای ملت قصد دارند با اصلاح این بند از ماده ۸۵ قانون برنامه پنجم این اجازه را صادر کنند که طرح های نیمه تمام خصوصی و تعاونی که حداقل یک قسط از محل حساب ذخیره ارزی تسهیلات دریافت کرده اند، در صورتی که دارای بدهی معوق نباشند و اهلیت متقاضیان مجددا در چارچوب مفاد ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم به تایید بانک عامل برسد، برای تکمیل پروژه های خود از تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز استفاده کنند.