به گزارش پارس به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز با مزروقی علی رئیس پارلمانی اندونزی دیدار و گفتگو کرد. پس از این دیدار لاریجانی و مزروقی علی در جمع خبرنگاران حضور یافتند و رئیس مجلس ایران اظهار داشت: خوشحالیم که مهمانی از کشور دوست، اندونزی به ایران تشریف آورده. حضور آقای مزروقی علی رئیس پارلمان اندونزی به کشورمان با دعوت پارلمان ایران انجام گرفته است.

رئیس مجلس گفت: اندونزی کشور بزرگ و پرجمعیت و مسلمان است و رابطه با این کشور برای ایران با اهمیت است، ما روابط خوبی با این کشور در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داریم.

لاریجانی خاطر نشان کرد: همکاری پارلمانی بین دو کشور ایران و اندونزی خوب بوده و سفر رئیس مجلس این کشور روابط ایران و اندونزی را بهتر خواهد کرد.

رئیس قوه مقننه گفت: در دیدار با رئیس پارلمان اندونزی در زمینه بالا رفتن روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای صحبت کردیم و نگاهمان به مسائل جهان بسیار به هم نزدیک است.

رئیس مجلس با بیان این که از موضع اندونزی در خصوص موضوع هسته ای ایران تشکر می کنیم گفت: در سفر مزروق علی به کشورمان باعث گسترش روابط ایران و اندونزی در همه زمینه ها خواهد شد.

همچنین رئیس مجلس در خصوص همکاری های پارلمانی بین ایران و اندونزی گفت: همکاری پارلمانی بخش از دیپلماسی کشورها را شکل می دهد و همانطور که رئیس مجلس اندونزی گفت روابط دو کشور خوب و رو به پیشرفت است.

لاریجانی با بیان این که ایران و اندونزی همواره در مذاکرات چه در ایران و چه در اندونزی و چه در سایر مجامعی که در کشورهای مختلف برگزار شده اشتراکات خوبی نسبت به فلسطین و حوادث حساس منطقه و جهان داشته اند گفت: تشکر می کنیم که اندونزی نسبت به رفتار تروریست ها رفتار مشخص و قاطع دارد. همچنین از آقای مزروق علی به خاطر دیدگاه درستی داشت که در مناقشات اخیر در داخل اندونزی که جنبه فرقه ای به آن داده بودند تشکر می کنیم.

رئیس قوه مقننه همچنین با اشاره به حادثه تروریستی ای که صبح امروز در لبنان اتفاق افتاد گفت: مسئله لبنان نشان دهنده عجز جریان افراطی است. جریان هایی که به نقطه آخر می رسند به این کار دست می زنند.

رئیس مجلس افزود: آنچه که باید توجهات را به آن جلب کنیم پشت صحنه این اتفاقات است. کارهای تروریستی کار سختی نیست و یک نوع توحش را نشان می دهد. باید توجه داشت این کارها وجهه بدی را برای مسلمانان ایجاد می کند و این گونه اقدامات تاثیری در استراتژی جمهوری اسلامی برای وحدت میان فرقه های اسلامی ندارد.

لاریجانی افزود: ما وحدت و مودت بین فرق مختلف اهل سنت و شیعه را استراتژی دقیق می دانیم و بر آن ایستادگی می کنیم و جریان های افراطی دشمن همه فرق مسلمان هستند.

همچنین مزروق علی رئیس پارلمان اندونزی نیز در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی امروز در لبنان و عرض تسلیت به مردم و رئیس مجلس کشورمان گفت: از خداوند مسالت می کنم کشته شدگان این حادثه به شهدا بپیوندند.

مزروق علی با بیان این که در سال های گذشته شاهد چنین اتفاقاتی در لبنان بودیم گفت: تروریست برای عدم اجرای عدالت به وجود آمده و برخی نیز سوار این موج می شوند.

رئیس قوه مقننه گفت: از خدا تشکر می کنیم که امثال این اتفاقات دیگر در اندونزی رخ نمی دهد زیرا تمهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده شده است و معتقدم این اقدامات تروریستی چهره اسلام را خراب می کند.

مزروق علی خاطر نشان کرد: کسانی که این اقدامات را انجام می دهند شکست خورده هستند و نمی توانند ببنند که اسلام رحمه للعالمین است.

وی همچنین با اشاره به سفرش به کشورمان گفت: من ملاقات های زیادی را با آقای لاریجانی داشته ام و سفرمان به ایران باعث گسترش روابط دو کشور خواهد شد.

وی با بیان این که در روابط سیاسی بین ایران و اندونزی مشکلی وجود ندارد گفت: روابط اقتصادی دو کشور نیز خوب است اما باید به نقطه مطلوب برسد.

مزروق علی خاطر نشان کرد: امیدواریم این سفر بتواند همکاری ایران و اندونزی را در همه زمینه ها بیشتر کند. این روابط نه تنها بین دو پارلمان و دو کشور است بلکه بین دو ملت است.