به گزارش پارس به نقل از مهر، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع زنجیره دانشجویی حاضر در اطراف تاسیسات هسته ای فردو در جمع خبرنگاران در خصوص علت حضورش در میان دانشجویان گفت: چند روز پیش یک نامه سرگشاده ای به مسئول سازمان انرژی اتمی نوشته شد بنابر آن احساس وظیفه کردم که در جمع دانشجویان حاضر شوم.

وی با اطمینان خاطر به دانشجویان گفت: هیچ قدمی بر خلاف منافع ملی برداشته نمی شود و تمامی اقدامات در یک چارچوبی است که اجماع مسئولین را در بر دارد و تمام حقوق ما محفوظ است.

صالحی ادامه داد: انشاءالله چشم اندازی که روبرو است مقدمه ای برای پایان پرونده هسته ای ساختگی باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه دانشجویان این پیام را به مسئولین می رسانند که مسئولین حق ندارند نسبت به منافع ملی عدول کنند، اظهار داشت: اگر مسئولی این پیام را نشنود نمی تواند به مسئولیت خود ادامه دهد.

وی به دانشجویان اطمینان داد که هیات مذاکره کننده در جهت حفظ منافع ملی حرکت می کند و هیچ حقی از ملت عدول نمی شود.

صالحی در خصوص نام گذاری تاسیسات هسته ای فردو گفت: با توجه به مساحت این روستا که ۱۱۴ شهید داشته که این بالاترین رقمی است که می تواند یک روستا شهید بدهد. فردو یادآور خاطره شهدا است و یادآور استقامت و پایداری، عشق به وطن، عشق به دین و ولایت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: باز فرآوری و سوخت حق مسلم ما بر اساس NPT است و از این حق فروگذاری نمی کنیم وگرنه دلیلی ندارد در این ۱۰ سال همه این فشارها را تحمل کنیم.

وی گفت: در همه ابعاد فناوری هسته ای جلو می رویم و اطمینان می دهم تصمیمی خلاف منافع ملی گرفته نمی شود.