به گزارش پارس به نقل از فارس، مهدی موسوی نژاد اظهار داشت: جلساتی درباره پرونده کرسنت در کمیسیون انرژی با توجه به تعهداتی که برای وزارت نفت ایجاد شده است داشته ایم.

وی افزود: بر این اساس قرار شد جلساتی نیز با وزیر نفت و رؤسای قوای مقننه و مجریه در این باره برگزار شود و اطلاعات کمیسیون انرژی درباره کرسنت به سمع و نظر رؤسای قوا رسانده شود.

عضو کمیسیون انرژی توضیح داد: در ابتدا جلساتی با آقای لاریجانی رئیس محترم مجلس برگزار خواهد شد و سپس این موارد با رئیس جمهور نیز در میان گذاشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: کمیته هایی در کمیسیون انرژی تشکیل شد که پیگیری کنند اگر دستگاه هایی درباره مشکلات این قرارداد وظایفی دارند و به وظایف خود عمل نمی کنند، سریع تر به مأموریت های خود عمل کنند.

موسوی نژاد اضافه کرد: این کمیته ها با وزیر نفت، مسئولان مختلف، بعضی اعضای شورای عالی امنیت ملی و رئیس مجلس دیدار خواهند کرد تا درباره این موضوع تصمیم گیری جدی انجام شود.

وی افزود: کمیسیون بنا دارد اطلاعات و اسنادی را در جلسه با افراد مطلع درباره قرارداد کرسنت به دست آورده است در اختیار رئیس مجلس و رئیس جمهور قرار دهد.
داوری قرارداد کرسنت در دیوان داوری لاهه در مرحله بسیار حساسی به سر می برد و ابهاماتی درباره بعضی اقدامات و کارشکنی ها بر سر دفاع محکم ایران از خود در این داوری مطرح شده است.

در عین حال اخیرا اخباری درباره زنده بودن عباس یزدی (یزدان پناه) یکی از شهود اصلی این داوری که پیش از این ادعا می شد به قتل رسیده، منتشر شده است.

یزدی به شاه کلید مفاسد نفتی شهره است و اخیرا مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره تاکید کرده است که یزدی شاهد مهمی برای روشن شدن پرونده گازی کرسنت به شمار می رفت و حضور وی می تواند در این پرونده به نفع ایران تمام شود.