به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که برای دیدار با مسئولان رژیم صهیونیستی به تل آویو سفر کرده است، در سخنانی در مقابل برخی مسئولان اسرائیلی از جمله شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم تاکید کرد: حمایت های فرانسه از اسرائیل نامحدود است و پاریس هر کمکی را که بتواند برای امنیت و ثبات اسرائیل انجام می دهد.

وی گفت: در سفر فرانسوا میتران، رئیس جمهوری اسبق فرانسه به اسرائیل وی بر حمایت پاریس از تل آویو تاکید کرد و من امروز به اینجا آمده ام تا اعلام کنم، کمک و حمایت فرانسه از اسرائیل ریشه در تاریخ و مسائل انسانی دارد و به یک یا چند محور محدود نمی شود.

رئیس جمهوری فرانسه: ما با اسرائیل روابط فرهنگی و اقتصادی گسترده ای داریم و اسرائیل به یمن تحقیقات و هزینه هایی که در بخش پژوهشی خود انجام داده به یکی از قدرتمندترین طرف ها در این زمینه تبدیل شده و همکاری با اسرائیل در این باره برای فرانسه بسیار حائز اهمیت است.

اولاند ادامه داد: ما از مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل حمایت می کنیم و پاریس همواره از امنیت، صلح و ثبات اسرائیل حمایت کرده و می کند.

رئیس جمهوری فرانسه درباره برنامه هسته ای ایران نیز مدعی شد که فعالیت های هسته ای ایران تهدیدی برای اسرائیل، منطقه و جهان است و فرانسه بر موضع خود درباره پرونده ایران پافشاری خواهد کرد.

اولاند گفت: تا مطمئن نشویم که برنامه هسته ای ایران جنبه نظامی ندارد بر مواضع خود در قبال این مساله تاکید خواهیم کرد.