به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت، سامی الحمیدی مدیر اجرایی موسسه تحقیقات تکنولوژی های پیشرفته شاهزاده سلطان عربستان گفت: وزارت دفاع به این موسسه دستور ساخت هواپیما و بالون های حاوی دوربین و رادارهای بسیار حساس را برای توانایی جهت زیر نظر گرفتن تحرکات در مرز عربستان – حتی موجودات کوچک- داده است.

وی گفت: پروژه هواپیماها و بالون ها از حمایت مالی کامل نیروی هوایی سلطنتی عربستان برخوردار است و یک تیم متشکل از ۱۶ مهنس متخصص از جمله ۹ سعودی آن را اجرا می کنند.

الحمیدی افزود: این هواپیماها خواهند توانست تا ارتفاع ۲۰ هزار پا پرواز کرده و به طور پیوسته به مدت ۱۰ ساعت پرواز کنند و دارای حجم متوسط خواهند بود و بیشترین استفاده را در نیروی هوایی دارند اما درخصوص بالونها باید بگویم که این بالن ها تا ارتفاع بالا خواهند رفت که با چشم غیرمسلح دیده نمی شوند و توانایی زیرنظر گرفتن همه تحرکات را خواهند داشت.

وی گفت: عربستان امکانات بالایی دارد به گونه ای که می تواند این کشور را در زمینه تسلیحات مدرن تا ۸۰ درصد به خودکفایی کند. این سلاح ها شامل سلاح های سنگین و انحصاری برخی کشورها نمی شود.