به گزارش پارس ، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با تسنیم، درباره فعالیت اصولگرایان و حزب متبوعش در انتخابات مجلس دهم، گفت: ما مقدمات مربوط به انتخابات را در موتلفه اسلامی شروع کردیم و معتقدیم با توجه به شرایط فعلی، سایر جریانات اصولگرا هم باید بحث های انتخابات را از الان در درون تشکیلاتشان شروع کنند. البته پیشنهاد می کنیم اصولگرایان ماحصل تبادل نظر خود را در جمعی که بعدا از سوی اصولگرایان تشکیل می شود، مطرح کنند.

وی افزود: این عملکرد می تواند مقدمه ای برای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات آینده باشد.

دبیرکل حزب موتلفه درخصوص اینکه آیا حزب متبوعش برای تحقق مکانیسم وحدت اصولگرایان در انتخابات دیداری با آیت الله مهدوی کنی و محمد یزدی خواهد داشت یا خیر، اظهارداشت: ما از هم اکنون در حال تبادل نظر پیرامون انتخابات هستیم، اما تصمیم اجرایی گرفته نشده است. بعد از بحث، تبادل نظرها و فعالیت های سیاسی به فعل انتخاباتی خواهیم رسید و سپس اتخاذ تصمیم می کنیم و آن را اعلام خواهیم کرد.

حبیبی در ادامه با اشاره به انتخاب رئیس جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری، خاطرنشان کرد: دبیران کل و یا قائم مقام شانزده تشکل عضو جبهه هر هفته دور هم جمع خواهند شد و این نشست مربوط به امسال و یا سال گذشته نیست، بلکه سالیان سال است که جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان برگزار می شود. از این رو موضوع انتخاب رئیس جبهه باید با نظر شورای مرکزی اعمال شود.

وی ادامه داد: بعد از ارتحال مرحوم عسگراولادی جلسه ای تشکیل نشده که کسی یا کسانی به جای وی به عنوان رئیس جدید انتخاب شوند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان درباره اینکه یکی از رسانه های اصلاح طلب از شما به عنوان رئیس جدید این جبهه نام برده است، گفت: این مطالبی که رسانه ها تا به حال بیان کردند فقط گمانه زنی است. جبهه پیروان تا به حال جلسه ای نداشته تا راجع به افراد بحث و بررسی کند.

حبیبی در پاسخ به این پرسش که جانشین مرحوم عسگراولادی چه زمانی انتخاب می شود؟ افزود: این موضوع بستگی به نظر شورای مرکزی جبهه پیروان دارد. ممکن است در اولین جلسه به جمع بندی برسند و یا در مدت طولانی تری به بحث و بررسی بپردازند.

وی درباره اینکه آیا احتمال می دهید در اولین جلسه شورای مرکزی رئیس جدید انتخاب شود و یا مکانیسم انتخاب جانشین عسگراولادی طولانی شود؟ اظهارداشت: هیچ کدام از این دو عامل مشخص نیست؛ چرا که بنده نمی توانم نظر شانزده تشکل عضو جبهه را به عنوان موتلفه بیان کنم. باید اعضا دورهم جمع شوند تا ببینند بعد از مرحوم عسگراولادی باید چه کار کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد اینکه وصیت سیاسی مرحوم عسگراولادی به اعضای حزب موتلفه و جبهه پیروان چه بود؟ گفت: به عنوان فعالیت سیاسی و تشکیلاتی مهمترین توصیه مرحوم عسگراولادی ولایت پذیری بود، خود وی هم با تمام وجود این توصیه را عمل می کرد.