به گزارش پارس به نقل از فارس، نشریه انگلیسی « ساندی تایمز» در شماره امروز خود مدعی شده است که اسرائیل و عربستان به صورت مخفیانه در حال همکاری برای تدوین طرح های اقدام نظامی احتمالی علیه ایران هستند. بنا بر این گزارش، این طرح ها در صورتی که مذاکرات نتواند برنامه هسته ای ایران را به عقب بازگرداند، اجرایی می شوند.

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ چهارشنبه این هفته دور تازه ای از مذاکرات هسته ای را شهر ژنو سوئیس برگزار می کنند. اسرائیل و عربستان از جمله مهمترین مخالفان توافق هسته ای با ایران هستند. گفته می شود نزدیکی فرانسه به ریاض و تل آویو موجب شده تا « لوران فابیوس» وزیر خارجه این کشور در دور قبلی مذاکرات از حصول توافق جلوگیری کند.

دیروز هم پایگاه صهیونیستی « دبکا» مدعی شده بود که هدف از سفر امروز « فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه به فلسطین اشغالی، تشکیل جبهه فرانسوی-اسرائیلی-عربی علیه ایران است. این پایگاه هم نوشته است پاریس، تل آویو و ریاض اقدام نظامی مشترک علیه تأسیسات هسته ای ایران را بررسی می کنند.

« ساندی تایمز» امروز به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته است عربستان سعودی موافقت کرده است که در صورت نیاز به اقدام نظامی، آسمان خود را در اختیار جنگنده های اسرائیلی قرار دهد و ضمنا این جنگنده ها را با پهپاد ها، بالگردهای امداد و هواپیماهای سوخت رسانه حمایت کند.

به ادعای این گزارش، موساد در حال همکاری با مقامات عربستانی است تا در صورت توافق هسته ای میان ایران و ۱+۵ مقدمات اقدام نظامی، فراهم باشد.

ساندی تایمز به نقل از یکی از منابع خود نوشته است: به محض اینکه توافقنامه ژنو امضا شد، گزینه نظامی به میز بازمی گردد. سعودی ها خشمگین هستند و می خواهند به اسرائیل کمک هایی را که می خواهد ارائه دهند.

البته انتشار چنین اخباری آن هم به فاصله ۲ روز مانده تا آغاز دور تازه مذاکرات هسته ای بیشتر در چارچوب جنگ روانی و ایجاد فشار در چارچوب « تهدید نظامی معتبر» علیه ایران ارزیابی می شود.