دلیل‏ تان برای تذکر به وزارت اطلاعات چه بود؟
اتفاقی که برای دختران میرحسین افتاده، هر انسانی را نگران می کند، اینکه حالا چون پدر و مادرشان در « حصر» هستند، دلیل نمی شود که با فرزندانشان برخوردی خلاف قانون صورت گیرد. بنابراین من نماینده در برابر رفتارهای خلاف عرف و قانون همه نهادها احساس مسوولیت می کنم و تذکر دادن به مسوول مربوط کمترین کاری است که می شود انجام داد. به همین خاطر تذکر دادیم تا کسی دیگر به خود اجازه ندهد که به آنها توهین کند.

البته هنوز شکایتی رسمی از سوی دختران میرحسین به دستگاه قضایی ارایه نشده و هنوز درباره جزییات آن حادثه هیچ نهاد رسمی گزارشی ارایه نکرده است؟
کار نماینده هم همین است، شاید آنها نتوانند شکایتی ارایه کنند، من نماینده وظیفه دارم از حقوق شهروندی انسان ها دفاع کنم. این اقدام برای حفظ شأن جمهوری اسلامی ایران هم خوب است، نگاه جهانی در چنین مواردی به سمت ماست و نباید اجازه دهیم بیگانگان جو رسانه ‏ ای علیه ما درست کنند، اگر کار اشتباهی صورت گرفته، خب مقام مسوول عذرخواهی می کند و تمام. برای نمونه در مورد ستار بهشتی هم همین اتفاق افتاد و مجلس احساس وظیفه کرد تا ماجرا را پیگیری کند.

با آقای علوی دیداری هم داشته اید؟
خیر. بر اساس روال مرسوم منتظر پاسخ وزیر اطلاعات هستیم.

خب اگر پاسخشان قانعتان نکرد، چطور؟
خوشبختانه آقای علوی، نگاه مثبتی به امور دارد و امیدواریم که موضوع را برای ما و افکار عمومی روشن کند، اگر هم قانع نشدیم، طرح سوال خواهیم کرد.

آیا دیدار با دختران میرحسین در دستور کار شماست؟
اتفاقا اگر از سخنان وزیر اطلاعات قانع نشویم، بناست یکی به نمایندگی از افراد تذکر دهنده به دیدار با وی رفته و شرح ماوقع را از ایشان بپرسد و بر اساس آن گزارشی تدوین شود. اما تا زمانی که پاسخ وزارت اطلاعات نیاید، کاری نمی کنیم چون دوستان ما در این نهاد بهتر به کار خودشان واقف هستند. ما در چارچوب این دیدار هم از حقوق شهروندان خود حمایت کرده و در عین حال حرمت ساختار دولتی خودمان را حفظ خواهیم کرد.

اینکه نمایندگان مردم در این مورد خاص ورود پیدا کرده اند، چه پیامدهایی دارد؟
نخست اینکه ما نمی خواهیم این کارها جنجال سیاسی باشد، می خواهیم در مقابل چشم جهانیان این روند دیده شود که در ایران قانون حاکم است و این قانون برای تمام زندانیان سیاسی و غیرسیاسی تاثیرگذار است. اگر فردی به زندان یا جایی دیگر فرستاده شده، دلیل نمی شود با خانواده او بدرفتاری شود. همه باید بدانند که اگر تخلفی صورت بدهند افرادی هستند که ماجرا را پیگیری می کنند. نه تنها در این مورد که هر جایی بدانیم قانون سایه دار شده، حتما برخورد خواهیم کرد. این کارها به نفع نظام است.