« ریاض موافقت کرده که اسرائیل در حمله نظامی به ایران از حریم هوایی این کشور استفاده کند… »

به گزارش پارس به نقل از جام نیوز، با نزدیک شدن به دور سوم مذاکرات ژنو و ابراز امیدواری مقامات ۱+۵ و ایران نسبت به رسیدن به توافقی سازنده، حاشیه سازی های رژیم اشغالگر قدس علیه تهران هر روز بیشتر می شود.

تایمز اسرائیل (timesofisrael) نوشت: اسرائیل می گوید با عربستان سعودی بر روی طرح حمله به ایران کار می کند.

این رسانه صهیونیستی به نقل از روزنامه ساندی تایمز انگلیس (Sundaytimes) افزود: ریاض موافقت کرده که اسرائیل در حمله نظامی به ایران از حریم هوایی این کشور استفاده کند. ریاض همچنین برای همکاری و کمک توسط هلیکوپترهای عملیات نجات، هواپیماهای سوخت گیری و هواپیماهای بدون سرنشین با اسرائیل توافق کرده است.

یک منبع دیپلماتیک ناشناس به این روزنامه گفته است: عربستان سعودی خشمگین و عصبانی بوده و مایل به ارائه کمک های مورد نیاز به اسرائیل است.

تایمز اسرائیل افزود: این گزارش زمانی منتشر شده که بنیامین نتانیاهو در حال لابی شدید علیه توافق با ایران است. وی درپی دستیابی به اتحادی بین المللی است تا علیه موافقت نامه ای که اجازه ادامه غنی سازی به ایران را خواهد داد، اقدام کنند. روز یکشنبه، اسرائیل از فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه استقبال می کند. وی هفته گذشته، مانع توافق شش قدرت جهانی با ایران شد؛ توافقی که در ازای گام اولیه ایران مبنی بر کاهش غنی سازی اورانیوم، از شدت تحریم های این کشور می کاست.