به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امشب در مراسم بزرگداشت شهدای جنیدی در مسجد شهدای این شهر با بیان اینکه هرچه داریم از عاشورا است اظهار کرد: شهدای جنیدی در نهضت عاشورا آبدیده شدند.

وی، مرحوم جنیدی را از بهترین روحانیون عصر حاضر عنوان کرد و افزود: مرحوم جنیدی با نگاه به آخرت زندگی می کرد و به دنیا وابستگی نداشت.

ابوترابی فرد، مرحوم جنیدی و فرزندان شهیدش را نمونه خانواده شاخص اسلامی توصیف کرد و گفت: خانواده جنیدی در فرهنگ عاشورا تربیت شدند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدا را اولیای الهی خواند و بیان کرد: موفقیت ایران اسلامی در عرصه های جهانی به برکت ثمره خون شهدا است.

وی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس از قیام عاشورا درس گرفتند، تصریح کرد: اقتدار ملت ایران برخاسته از تفکر دینی و فرهنگ عاشورا است.

ابوترابی فرد، مرحوم جنیدی را محصول مکتب امام حسین (ع) و عالمی وارسته و در خدمت اسلام و رهبری دانست و اظهار کرد: مرحوم جنیدی در طول حیات خود تلاش بسیاری در راه اعتلای دین انجام داد.

وی، مرحوم جنیدی را شخصیتی برجسته دانست و اضافه کرد: مرحوم جنیدی در دفاع مقدس از حقانیت اسلام و حریم ولایت دفاع ارزنده ای کرد و مردم خدمات ایشان را فراموش نمی کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهدیدها و فشارهای دنیای غرب ملت ایران را خسته نکرده است، گفت: مردم ایران همواره پای ارزش های انقلاب ایستاده اند و با وجود تحریم ها مرعوب دشمن نمی شوند.

ابوترابی فرد، دوران دفاع مقدس را نمونه ایستادگی ملت ایران را دانست و تصریح کرد: ایران از اقتدار بالایی برخوردار است و جهانیان این موضوع را به خوبی درک کردند.

وی به مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در ژنو به تثبیت رسید.

ابوترابی فرد، ملت ایران را در اوج قدرت دانست و بیان کرد: دنیا به اقتدار مردم ایران پی برده و این امر نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است.

وی با بیان اینکه نماد عزت ملت ایران در تمام دنیا ثبت شده است، خاطرنشان کرد: حماسه ۲۴ خرداد پاسخی دندان شکن به تمام یاوه گویان شرق و غرب بود و دشمنان نتوانستند با فشارها و تحریم ها ملت ایران را عقب برانند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تربیت دینی مردم ایران را نشات گرفته از نهضت عاشورا ذکر کرد و یادآور شد: ملت ایران با شعور و اعتقاد راسخ بدون هیچ واهمه ای با تبعیت از مقام معظم رهبری ایستادگی می کند.

وی با تأکید براینکه اقتدار نظام اسلامی در تفکر عاشورایی ریشه دارد، اظهار کرد: واقعه عاشورا برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.

ابوترابی فرد ایران اسلامی را در تمام معادلات جهانی تاثیرگذار خواند و افزود: ملت ایران در بالاترین نقطه علمی، سیاسی و اقتصادی و در اوج عزت است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد از مرگ فرار می کنند، بیان کرد: نگاه به ظاهر دنیا بشر را به گل فرو می برد و اگر نگاه به حقیقت باشد انسان را به ملکوت می رساند.