به گزارش پارس , علاءالدین بروجردی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: موکول شدن مذاکرات به ده روز آینده برای ما تهدیدی نیست زیرا تا همین جا هم جمهوری اسلامی ایران موضع اقتدار خود را عملا نشان داده و ما برنده ماجراییم.

وی افزود: مذاکرات اخیر آنقدر اهمیت داشته که وزرای خارجه کشورهای عضو ۱+۵ بدون برنامه ریزی قبلی به ژنو سفر کردند با وجود اینکه این مذاکرات در سطح وزرا نبوده اما وزرای خارجه مترصد این بوده اند که اتفاق مهمی در این دوره ازمذاکرات خواهد افتاد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: متاسفانه با توجه به فشارپذیری برخی کشورها ازجمله فرانسه که ماموریت تخریبی را انجام دادند این دور از مذاکرات به مرحله نهایی نرسید اما به نظر می رسد که فضا به گونه ای است که زمینه برای نوعی توافق نسبت به گذشته فراهم تر است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جهت عدم توافق ایران و ۱+۵ اقدامات تخریبی خود را انجام داده، یادآور شد: البته اینکه مذاکرات به نتیجه برسد و از بن بست چندین ساله خارج شود برای آمریکا و ۱+۵ بسیار مهم است زیرا ظرف ده سال گذشته جمهوری اسلامی برنده بوده است.

بروجردی خاطر نشان کرد: غربی ها می خواستند ما غنی سازی نداشته باشیم و اکنون نه تنها غنی سازی در ایران ادامه دارد بلکه سانتریفیوژ هم تولید کرده ایم. بنابراین آنها احساس می کنند که بردی در این ماجرا نداشته اند.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت حمایت قاطبه مردم و جریانات سیاسی از تیم مذاکره کننده هسته یی و تاثیر آن بر نتیجه مذاکرات، گفت که اعضای تیم مذاکره کننده ایران باید همچون گذشته محکم در چارچوب تعیین شده توسط مقام معظم رهبری بر مواضع شان ایستادگی کنند.