به گزارش پارس به نقل از فارس در دمشق، مهمترین تحولات سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته را می توان در ترور یکی از نمایندگان پارلمان سوریه، آزادی یک منطقه راهبردی در حومه حلب، کشف محموله سلاح تروریست های سوری در یونان، گفت وگوی پوتین و ملک عبدالله درباره بحران سوریه و پرونده هسته ای ایران و قدردانی شورای استانبول از اسرائیل به دلیل حمایت از گروه های مسلح ملاحظه کرد.

عرصه میدانی

کشف محموله سلاح تروریست های سوری در یونان

منابع اروپایی اعلام کردند که نیروی دریایی یونان و قبرس در آب های بین المللی و نزدیک آب های منطقه ای سوریه و لبنان، کشتی حامل سلاح و افراد برای تروریست ها در سوریه را توقیف کرد.

آزادی یک منطقه راهبردی در حومه حلب

ارتش سوریه موفق شد، کنترل منطقه تیپ ۸۰ واقع در تل عرن در حومه حلب را به دست گیرد، تلویزیون سوریه در این باره گفت که این پیروزی بعد از درگیری های گسترده با عناصر مسلح حاصل شد.

تروریست های سوری یک نماینده مجلس را اعدام کردند

منابع خبری سوری از کشته شدن یکی از نمایندگان پارلمان سوریه به نام محجم السهو خبر داد. وی چند روز پیش به دست عناصر تروریست در دیر الزور ربوده شده بود.

درگیری بین داعش و ارتش آزاد

بر اثر درگیری بین ارتش آزاد سوریه با گروه تروریستی موسوم دولت اسلامی عراق وشام « داعش» در ریف لاذقیه ۷ تن از افراد داعش و ۳ تن از ارتش آزاد کشته شدند.

کشته شدن تروریست اردنی در « ریف دمشق»

ارتش سوریه صبح امروز یکشنبه در ادامه عملیات نظامی خود به منظور پاکسازی ریف دمشق از حضور تروریست های فعال در سوریه، به شدت با تروریست ها در شهر « المعضمیه» درگیر شد. این عملیات کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها را به دنبال داشت که در میان کشته ها « جمعة الیزیود العبادی» از تروریست های اردنی و عضو گروه تروریستی « جبهة النصرة» شناسایی شد.

بهبود وضعیت آب و برق حلب

پس از قطع سه روزه آب و برق در استان حلب، شبکه برق استان تا ۲۴ ساعت آینده فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و پس از آن سیستم پمپاژ آب نیز به تدریج بهبود می یابد.

پیشروی ارتش سوریه به سمت المعضمیه و برزه

یگان های ارتش سوریه با پیشروی به سمت المعضمیه در ریف دمشق، منطقه « الصناعیه» را تحت کنترل خود در آوردند. این پیشروی در پی درگیری های شدید با تروریست هایی که در الصناعیه مستقر شده بودند، تحقق یافت.

عرصه سیاسی

پیروزی های ارتش سوریه و احتمال بی نیازی از برگزاری ژنو ۲

عرصه میدانی سوریه درحال حاضر بر پیروزی ها و موفقیت های ارتش سوریه و سیاست تصرف تدریجی مراکز و مقرهای گروه های مسلح در سراسر مناطق و شهرهای سوریه استوار است.

اما عرصه سیاسی بر تحلیل های بسیاری متمرکز است که آنها نیز تا حدود زیادی بر نتایج حاصل در عرصه میدانی متکی است که رقم زننده آن باز ارتش سوریه است.

قدردانی شورای استانبول از اسرائیل به دلیل حمایت از گروه های مسلح

شورای استانبول ضمن قدردانی از رژیم صهیونیستی به خاطر حمایت مستمر از گروه های مسلح در سوریه از این رژیم خواست تا به مداوای زخمی ها در بیمارستان ها و درمانگاه های اسرائیلی در راستای هماهنگی بین « مخالفان سوری در خارج» و رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

نشست مخالفان سوری در استانبول و تمرکز حول سه محور

ائتلاف مخالفان سوری دیروز به ریاست « احمد عاصی الجربا» در استانبول، جلسه تشکیل داد. بررسی پیوستن ۱۱ نفر از سیاستمداران عضو شورای میهنی کردهای سوریه به ائتلاف مخالفان سوری در استانبول، تصمیم گیری در خصوص نشست ژنو۲ و تعیین اعضای کابینه دولت موقت « احمد صالح طعمه» ، ۳ محور اصلی گفت وگوهای این نشست ۲ روزه است.

گفت وگوی پوتین و ملک عبدالله درباره بحران سوریه و پرونده هسته ای ایران

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور سوریه و ملک عبدالله پادشاه عربستان طی یک تماس تلفنی پرونده سوریه و پرونده هسته ای ایران را بررسی کردند.

در بیانیه ای که دفتر رسانه ای کرملین در همین رابطه منتشر کرده آمده است که در این تماس پرونده سوریه در اولویت قرار داشت. علاوه بر آن در مورد برنامه هسته ایران نیز بحث و گفت وگو شده است.