به گزارش پارس به نقل از فارس، جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین همزمان با تحصن تعدادی از اهالی غزه در میدان « فلسطین» در مرکز غزه، « محمود عباس» ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را به خودداری از دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا فراخواند.

این تحصن در اعتراض به سفر جان کری به « بیت لحم» برگزار شد و تحصن کنندگان با در دست داشتن پارچه نوشته هایی، شعارهایی با مضمون لزوم حفظ عزت فلسطینی ها و بیرون راندن جان کری و نیز خودداری از گفت وگو با اسرائیل سر دادند.

در جریان این تحصن، جبهه دمکراتیک همچنین از محمود عباس خواست از گفت وگوی بی حاصل با رژیم صهیونیستی صرف نظر کند، به ویژه اینکه این رژیم از گفت وگو برای ادامه سیاست شهرک سازی، ساخت دیوار حائل، محاصره غزه و نیز کشتار فلسطینی ها و یهودی سازی « قدس» اشغالی سو استفاده می کند.

« زیاد جرگون» عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک نیز در سخنرانی در جمع تحصن کنندگان، از سیاست آمریکا و حمایت آن از اسرائیل، انتقاد کرده و گفت: اسرائیل درحالی به استقبال وزیر خارجه آمریکا رفت که موج شهرک سازی آن ادامه داشته و در صدد ساخت بخش شرقی دیوار حائل است.

وی همچنین اظهار داشت: رژیم اشغالگر برای فریب دادن دادگاه بین المللی لاهه در سال ۲۰۰۴، ساخت دیوار حائل را متوقف کرد و در مقابل، ساخت تونل در مرزهای شرقی سرزمین های اشغالی ۱۹۶۷ را آغاز کرد.

جرگون در ادامه تصریح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی اطمینان دارد که آمریکا هیچ کاری نخواهد کرد و هیئت مذاکره کننده فلسطینی نیز به مذاکرات بی حاصل با آن ادامه خواهد داد، بنابراین شرایط برای توسعه شهرک سازی فراهم است.

وی ترسیم نقشه راه برای حمایت از منافع و حقوق فلسطینی ها و قطع روابط با اشغالگران و نیز لغو توافقنامه اقتصادی پاریس را خواستار شد و گفت: باید همه بدانند که رژیم صهیونیستی، نژادپرست است.

این عضو ارشد جبهه دمکراتیک بار دیگر تشکیل اتاق عملیات مشترک و جبهه مقاومت یکپارچه برای مقابله با اسرائیل و نیز افزایش عملیات نظامی علیه ارتش اشغالگر را خواستار شد.

وی دولت منتخب در غزه را نیز به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا، اتحادیه ها و شوراهای دانشجویی فراخواند.

جرگون از سرگیری گفت وگوی ملی فراگیر به منظور پایان دسته بندی بین فلسطینی ها و برگزاری انتخابات فراگیر برای نهادهای قانونی و حاکمیتی را خواستار شد.

برگزاری انتخابات نهادهای ائتلافی سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیل حکومت توافق ملی به جای حکومت رام الله و غزه، اجرای توافقنامه ملی سال ۲۰۱۱ و تفاهم ۲۰۱۳ در قاهره بعنوان راهی برای پایان دسته بندی در فلسطین و نیز تحقق وحدت ملی از دیگر درخواست های جرگون بود.

وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه شب وارد سرزمین های اشغالی شد و دیدار با محمود عباس در بیت لحم واقع در کرانه باختری بخشی از برنامه سفر او است.