به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدجواد لاریجانی امشب پایان در برنامه" مذاکره با آمریکا یا مرگ بر آمریکا" در دانشگاه مازندران به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.

لاریجانی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که پرسید آیا مذاکره و شعار مرگ بر آمریکا با هم تناقض ندارند، گفت: تناقض مبنایی بین این دو مقوله وجود ندارد، تناقض زمانی به وجود می آید که فکر کنیم که مشکل با آمریکا همین شعار است و اگر سطحی نگر باشیم این طور فکر می کنیم.

وی افزود: اما اگر فهم ما مبنایی باشد و مشکلات موجود بین رابطه دو کشور مبنایی نگاه کنیم می فهمیم که اصل قضیه این نیست، ناسزاهای بسیاری را غربی ها با ابزارهایی مانند « هالیوود» و رسانه های مختلف خود به ما می گویند و حتی به راحتی به با ارز ش ترین اعتقادات ما همچون قرآن و پیامبر (ص) توهین می کنند که این توهین ها بسیار بالاتر از شعارهای ما است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشور در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست به جای مرگ بر آمریکا بگوییم مرگ بر استکبار، گفت: شعارهای ما ناظر بر تاریخ نیست، امروز جبهه ای که علیه ما بدترین دشمنی احمقانه ای را دارد پرچمش در دست آمریکا ست و دشمنی مردم ما با آمریکا محدود به این ۳۰ سال هم نیست و سابقه ای طولانی دارد.

در ادامه برنامه دانشجوی دیگری با حضور در جایگاه خواستار مطالبه نقض حقوق بشر توسط آمریکا توسط ستاد حقوق بشر شد و با آوردن مثال هایی همچون تحریم دارو، کشتن ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرانی توسط ناو آمریکایی و کشتن شهدای هسته ای کشور بر این موضوع شد.

لاریجانی در پاسخ به سئوال این دانشجو، گفت: بقیه تحریم ها هم جنایت آمیز است و نقض حقوق بشر توسط تحریم ها به میزانی رسیده است که به دانشجویان ما نیز حق ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را نمی دهند.

وی با اشاره به عمق بالای خصومت آمریکایی ها با ما گفت: آنها بدانند که ما در این عرصه راسخ هستیم و به امید خدا پیروز هم می شویم.