به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست عصر امروز اعضای این کمیسیون با علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: در این جلسه آقای طیب نیا و سیف رئیس کل بانک مرکزی دعوت داشتند تا گزارشی از آخرین وضعیت تحقق درآمدهای ارزی و ریالی کشور را به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دهند، اما در این جلسه تنها وزیر اقتصاد حضور یافت و آقای سیف به این جلسه نیامد.

وی افزود: وزیر اقتصاد گزارشی از مسائل اقتصادی کشور به نمایندگان ارائه داد و در مورد درآمدهای ارزی و همچنین وضعیت خزانه گزارشی را به نمایندگان داد که براساس این گزارش، وضعیت درآمدهای ارزی و ریالی کشور مناسب است و چه از لحاظ درآمد نفتی و همچنین درآمدهای مالیاتی، کشور در وضعیت خوبی به سر می برد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: براساس گزارش وزیر اقتصاد، وضعیت خزانه نسبتا خوب است و یک شرایط معمولی را در حال حاضر دارد، همچنین فروش نفت و وصول درآمدهای نفتی در سقف بودجه ۹۲ انجام شده است و در واقع تحقق درآمدهای نفتی مناسب بوده است. حاجی افزود: هزینه ها نیز در راستای بودجه ۹۲ تاکنون انجام شده و تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی هزینه شده است و همچنین هزینه های جاری و حقوق و مزایای کارمندان نیز در شرایط خوبی به سر می برند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان گفت: در خصوص درآمدهای حاصل از فروش سهام و سهم الشرکه نیز طبق گزارش وزیر اقتصاد مشکل خاصی وجود ندارد. البته تحقق درآمدهای این بخش چندان بد نبوده، اما باید وقت بیشتری برای این موضوع گذاشته شود.