به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، دوشنبه شب در سخنرانی به مناسبت اولین شب ماه محرم که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، از مردم لبنان خواست تا با برنامه های امنیتی در مناطق مختلف این کشور همکاری کنند.

وی همچنین مردم لبنان را به هشیاری و تلاش برای ممانعت از سوء استفاده جاسوس ها، فرصت طلبان و فتنه افکنان در لبنان فرا خواند.

نصرالله در این سخنان که در مجتمع سیدالشهدا واقع در ضاحیه جنوبی بیروت ایراد کرد بر لزوم تلاش برای ایجاد تسامح و همزیستی مسالمت آمیز میان مذاهب و طوایف مختلف در لبنان تاکید کرد.

نصرالله در ادامه اعلام کرد: امت اسلام در سال گذشته شاهد سختی هایی بود که این سختی ها باعث افزایش چالش ها و فراهم شدن زمینه برای فتنه افکنی شدند.

من از مردم لبنان و مسئولان می خواهم که هیچ دین و مذهبی را با استناد به عملکرد و خطاهای پیروانش مورد ارزیابی قرار ندهند. ما هیچ دینی را بر اساس این مساله ارزشیابی نمی کنیم و از جهان نیز می خواهیم که دینمان اسلام را با عملکرد و خطاهای ما مورد بررسی و ارزیابی قرار ندهند.

وی گفت: امت اسلام امروز شاهد جنگی گسترده است و دشمن در کمین خطاهای ماست. مسلمانان مسئولیت حفظ عظمت دین اسلام و جایگاه آن را به عنوان وظیفه ای سنگین و بزرگ بر دوش دارند و چیزی که در حال حاضر بسیار اهمیت دارد نحوه رفتار و تصویری است که پیروان یک دین از آن به جهان نشان می دهند.