به گزارش پارس به نقل از مهر، خبرگزاری یونهاپ در گزارشی از آمادگی پارک گئون های رئیس جمهوری کره جنوبی برای مذاکره با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با هدف پیشرفت در روابط دو کره و برقراری صلح و ثبات در منطقه خبر داد و تاکید کرد که این نشست باید بر اساس صداقت و صمیمیت برگزار شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین خواستار توقف برنامه هسته ای کره شمالی شد و تاکید کرد که سئول دیگر تحمل این را ندارد که پیونگ یانگ سلاح هسته ای داشته باشد.

کره شمالی در واکنش به این اظهارات ضمن انتقاد از سیاست کره جنوبی اعلام کرد که این سیاست تنها باعث افزایش تنش ها در شبه جزیره کره می شود.

خبر دیگر اینکه کیم ایویی دو سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره اعلام کرد که سئول تصمیمی برای تغییر موضع خود در قبال پیونگ یانگ یا لغو تحریم ها ندارد.

همچنین یونهاپ در مطلبی از مذاکرات رئیس جمهوری روسیه با همتای کره جنوبی درباره خلع تسلیحات اتمی کره شمالی در روزهای ۱۲ و ۱۳ نوامبر خبر داد.

رویترز نیز در گزارشی به اظهارات لی یانگ گئول رئیس اداره برنامه تامین نیازهای دفاعی کره جنوبی درباره تصمیم سئول برای خریداری چهار فروند هواپیمای بدون سرنشین" گلوبال هاوک" ساخت شرکت" نورتروپ گرومان" آمریکا به ارزش ۸۴۸ میلیون دلار در سال آتی و تحویل هواپیماهای بدون سرنشین در سال ۲۰۱۷ پرداخت.

خبرگزاری فرانسه نیز از مذاکرات سه جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در روز چهارشنبه در واشنگتن با هدف ازسرگیری مذاکرات شش جانبه خبر داد.