به گزارش پارس ، مهر به نقل از خبرگزاری مصری الشرق الاوسط، حامیان اخوان المسلمین همزمان با آغاز محاکمه" محمد مرسی" رئیس جمهور معزول این کشور در آکادمی پلیس قاهره در خیابانهای مختلف این شهر تظاهرات کردند.

حامیان مرسی با تجمع در برابر درب شماره هفت آکادمی پلیس قاهره، شعارهایی علیه نیروهای مسلح و وزارت کشور سردادند و محاکمه مرسی را کودتای نظامی علیه دولت قانونی و منتخب مصر عنوان کردند.

تظاهرات کنندگان خشمگین همچنین در این تجمع تصاویری از محمد مرسی و پرچم مصر را نیز برافراشته کردند.

دیگر تحولات مصر به شرح زیر است:

- نیروهای امنیتی مصر همزمان با آغاز محاکمه مرسی، آماده باش امنیتی در قاهره برقرار کردند.

- پلیس مصر برای متفرق کردن حامیان اخوان در شهر اسیوط از گاز اشک آور استفاده کرد.

- وزارت کشور مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مکان بازداشت مرسی پس از پایان جلسه محاکمه وی از سوی قاضی دادگاه تعیین می شود.

- نماینده اتحادیه وکلای مصر اعلام کرد: مرسی از پذیرفتن وکیل مدافع امتناع کرده و حتی وکیل مدافع از کشورهای دیگر را نیز قبول نکرده است.

- رئیس کمیته استیناف دادگاه قاهره در اظهاراتی تاکید کرد: محمد مرسی دیگر به قدرت باز نمی گردد و سرونشت وی امروز در دست دستگاه قضایی است.

- برخی هواداران مرسی در تظاهرات امروز شعارهایی با مضمون حرکت به سوی میدان رابعه العدویه که در محاصره نیروهای امنیتی است، سر دادند.

- شماری از از حامیان ژنرال" عبدالفتاح السیسی" فرمانده نیروهای مسلح مصر با برگزاری تظاهراتی در قاهره، خواستار صدور حکم اعدام مرسی و انحلال اخوان المسلمین شدند.

- جلسه محاکمه مرسی به صورت مستقیم پخش نمی شود، اما پس از ضبط آن توسط شبکه تلویزیونی دولتی مصر در چند مرحله پخش خواهد شد.