به گزارش پارس به نقل از فارس، ژنو این بار نیز چون ماه گذشته اکتبر میزبان سومین نشست گروه ۱+۵ با تیم جدید هسته ای ایران خواهد بود. هر چند دور نخست مذاکرات ایران و طرف غربی در سطح وزرای خارجه و در نیویورک به انجام رسید، دور دوم گفت وگوها در سطح معاونان برگزار شد و قرار است دور سوم نیز در همین سطح انجام شود.

طبق روال ۱۰ دور نشست پیشین نیز، این بار هم کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، عهده دار و سرپرست تیم معاونان سیاسی ۱+۵ خواهد بود و هلگا اشمید، معاون وی نیز در این سفر اشتون را همراهی خواهد کرد.

مایکل مان در گفت وگو با خبرنگار ما درباره ترکیب تیم مذاکره کننده گفت: نمایندگان گروه ۱+۵ با همان ترکیب نشست پیشین در ژنو، در این دور از مذاکرات حضور می یابند.

با توجه به سخنان مان، « وندی شرمن» ، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا که از نشست استانبول در فروردین ماه سال گذشته جای ویلیام برنز را گرفته بود، برای هفتمین بار نمایندگی هیئت آمریکایی در مذاکرات ژنو را بر عهده خواهد داشت. « سایمون گس» ، سفیر اسبق انگلیس در ایران نیز که از نشست آلماتی ۱ به جمع نمایندگان این ۶ کشور پیوسته بود، چهارمین دور مذاکرات خود با طرفی ایرانی را در ژنو به انجام خواهد رساند.

البته در نشست پیشین قرار بود « وانگ مین» ، نماینده سابق چین در سازمان ملل متحد در مذاکرات ایران با ۱+۵ شرکت کند که به جای او یکی از مدیران کل وزارت خارجه چین در نشست حضور یافت و مشخص نیست آیا در این دور نیز وانگ مین خود حضور می یابد یا نه. پیش از وانگ مین، « ما ژائوشو» ، نماینده پکن در مذاکرات بود که اکنون به عنوان سفیر این کشور در استرالیا منصوب شده است.

در این دور از گفت وگوها، « ژاک اودیبر» ، مدیرکل وزارت خارجه فرانسه، « سرگئی ریابکوف» ، معاون وزیر خارجه روسیه، و « هانس دیتر لوکاس» از مقامات ارشد وزارت خارجه آلمان نیز همچون دوره قبل در این دور از مذاکرات حضور دارند.

به گفته مایکل مان، دور سوم گفت وگوها میان ایران و ۱+۵ در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو برگزار خواهد شد.