به گزارش پارس به نقل از العالم، طبق آخرین گزارش بین المللی ؛ میانگین فقر در باریکه غزه ۳۸ درصد است و این منطقه در خصوص میانگین فقر رتبه سوم را در میان کشورهای عربی دارد و ۱۳ درصد کل مردم فلسطین از فقر شدید رنج می برند.

براساس این گزارش ۸ / ۷ درصد فلسطینی های کرانه باختری رود اردن و ۱ / ۲۱ درصد فلسطینی های باریکه غزه دچار فقر شدید هستند همچنین میانگین فقر در لبنان ۲۸ درصد و در عراق ۲۵ درصد است.

عربستان نیز رتبه دهم میانگین فقر را در سطح جهان و آخرین رتبه را در میان کشورهای عربی دارد.
یک مرکز حقوقی فلسطینی به تازگی در گزارشی درباره عواقب قطع برق در باریکه غزه هشدار داد و اعلام کرد: محاصره باریکه غزه باعث محرومیت ساکنین این منطقه از برق شده است و بیمارستان ها به علت قطع برق نمی توانند خدمات مطلوب را به کودکان به خصوص نوزادان ارائه بدهند.

گزارش این مرکز فلسطینی حاکیست: ۴۶ درصد کودکان باریکه غزه دچار کم خونی و سوء تغذیه هستند زیرا سرپرست های این کودکان به علت محاصره بیکار شده اند و نمی توانند غذای مناسب را برای فرزندان شان فراهم کنند.

در این گزارش آمده است: رژیم صهیونیستی با محاصره باریکه غزه و جلوگیری از انتقال سوخت، دارو و تجهیزات پزشکی وضعیت درمانی و بهداشتی کودکان فلسطینی را بحران مواجه کرده است.