به گزارش پارس به نقل از فارس، شهروندان عربستان در دو شهر ریاض و بریده این کشور در اعتراض به ادامه بازداشت جمعی از زنان و دختران عربستانی تظاهرات کردند.

به گزارش فعالان « سعودی» ، جمعی از شهروندان عربستانی در اعتراض به ادامه بازداشت تعدادی از زنان و دختران عربستانی که از عید قربان در بازداشت به سر می برند، تظاهرات کردند.

قبل از عید قربان امسال تعدادی از خانواده های زندانیانی که اجازه ملاقات با زندانیان خود را نداشتند در مقابل زندان طرفیه در شهر « بریده» عربستان تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند که نیروهای امنیتی آنها را دستگیر کردند.

در جریان این دستگیری زنی به اسم « مها الضحیان» گفته است که نیروهای پلیس در هنگام دستگیری او را مورد هتک حرمت قرار داده اند.

همچنین به گفته فعالان سعودی مها الضحیان در جریان این دستگیری از ناحیه دست دچار شکستگی شده است. هم اکنون خانواده مها اجازه ملاقات با او را ندارند.

زنان شرکت کننده در این تظاهرات بیانیه ای صادر کردند و در آن اعلام کردند: « ما زنان بریده از این که پادشاه و یا وزیر کشور و ولیعهد را به یاری بطلبیم ناامید شده ایم. »

این زنان از تمامی مردم عربستان دعوت کردند تا به یاری زنان زندانی بشتابند.

در شهر ریاض پایتخت عربستان نیز تعدادی از شهروندان در تجمعی حمایت کامل خود را از زنان زندانی اعلام کردند.

به گفته فعالان عربستانی بیش از ۳۰ هزار زندانی در زندان های عربستان در حبس به سر می برند که تعداد زیادی از آنها بدون محاکمه در زندان هستند و تعدادی نیز با وجود اینکه دستور آزادی آنها صادر شده، ولی مقامات از آزادی آنها خودداری می کنند.