به گزارش پارس به نقل از مهر، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن مناسبت هایی در روزهای آتی از جمله شهادت شهید فهمیده، روز مباهله و روز خانواده، گفت: در هفته آینده در شب اول ماه محرم روز مبارزه با استکبار به سرکردگی آمریکا را پیش رو داریم. امیدواریم هر یک از این روزها در جایگاه خود و در برنامه های سیاسی و فرهنگی مورد بحث و بزرگداشت قرار گیرد.

وی افزود: شایسته است در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه خانواده بیش از پیش حفظ و برای تربیت ارکان آن، آنگونه که اصل ۱۰قانون اساسی به آن می پردازد و همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی معطوف به آسان کردن حریم خانواده و استواری روابط خانوادگی اهتمام شود. لازم است دولت محترم در اجرای کامل قوانین وظیفه خود را در استحکام روابط خانواده به خوبی ایفا کند.

آلیا با اشاره به فرا رسیدن روز ۱۳ آبان نیز گفت: سه واقعه رخ داده در ۱۳ آبان بیانگر دشمنی ملت آمریکا با ایران است. ماجرای تبعید امام، تسخیر لانه جاسوسی و شهادت دانش آموزان در این روز از حافظه تاریخی ملت ما هرگز زدوده نمی شود.

وی گفت: به ویژه در مراسم امسال به دلیل مواضع توهین آمیز بعضی از مسئولان آمریکایی از جمله جان کری و وندی شرمن و دیک چنی شعار سیاسی مرگ بر آمریکا در آستانه محرم حسینی طنین انداز خواهد شد و البته شعار مرگ بر آمریکا و سوزاندن پرچم آن در بیشتر کشورهای جهان حرکت انقلابی برای رهایی مستضعفان از یوغ استکبار آمریکا تلقی می شود و در کشور ما البته ۱۳ آبان روز نظرسنجی و رفراندومی برای ارتباط با آمریکا و پاسخ به آنان که ذوق زده شده اند و در خیال ایجاد رابطه قند در دلشان آب می شود، است.

نماینده مردم تهران با اشاره به گزارش احمد شهید گفت: گزارش این فرد وابسته به استکبار عمق کینه توزی استکبار علیه ما را برملا می کند. آقای احمد شهید نظر شما در مورد شهادت مرزبانان ما در سراوان چیست؟ در پاسخ به شهادت و ترور دانشمندان هسته ای ما چه می گویید؟ این گونه گزارش ها هیچگونه ارزش حقوق بشری ندارد و ما در فراکسیون حقوق بشر مجلس این مواضع را محکوم می کنیم، جمهوری اسلامی با دعوت از گزارشگران منصف وضعیت حقوق بشر به ویژه در حقوق زنان وکودکان و اقشار مستضعف در زمان نشست های دوره ای که همکاری دارد ارایه خواهد داد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با ۱+۵ گفت: نمایندگان مذاکره کننده در ۱+۵ و وین از چارچوب ان پی تی خارج نشوند. در این فرایند رژیم صهیونیستی، ایران و مجلس ایران را قطعاً نامحرم می داند و شایسته نیست این نگاه در بعضی از مسئولان اجرایی کشور نیز باشد.

آلیا خطاب به ظریف گفت: مشروعیت شما برخاسته از رای مجلس است، لذا مجلس را امین خود بدانید قطعاً پشیمان نخواهید شد. ما از شما حمایت می کنیم، با رویکرد برد- برد موافق هستیم اما نگرانی آن است که گاهی بر اثر برخی غضنفرهای داخلی نتیجه تلاش ها مانند دوره اصلاحات به نفع آمریکا شود و مواجه با تحریم های غیرقانونی جدید باشیم.

وی در بخش دیگری از نطقش اظهار داشت: آقای روحانی شما که روحانی و ملبس به لباس پیامبر اکرم (ص) و هم از رجال سیاسی و باسابقه هستید شایسته است اعتدال را که مشی دولت شما است تعریف کنید، مردم ولایتمدار که خالق حماسه سیاسی در ۲۴ خرداد بودند می پرسند چه اتفاقی افتاده است که در فضای کشور مشکل زنان ما مضر بودن استفاده از مرخصی شیردهی و مصرف قلیان است، لطفاً واژه اعتدال را تعریف کنید که به مانند سرنوشت واژه اصلاحات ذبح نشود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: چه شده که عده ای فضای سیاسی کشور را جبلان آرزوهای پوسیده خود در اهانت به عفاف و حجاب و ساحت محترم خانواده شهدا تلقی می کنند. دیگری در جولانگاه روزنامه زرد در شب عید غدیر به ساحت امیرالمومنین (ع) جسارت می کند و آن دیگری مردم را به عدم دعوت به برگزاری مراسم ۱۳آبان می کند و آن یکی به دنبال حذف ذکر سیاسی مرگ بر آمریکا از ادبیات سیاسی کشور است و ناجوانمردانه آن را به حضرت امام (ره) نسبت می دهد. آیا نباید ضرباهنگ حرکت ارتجاعی به سمت سکولاریسم و لیبرالیسم هشدار دهنده باشد؟

وی با بیان اینکه دکتر روحانی ما خیرخواه شما هستیم لطفاً اعتدال را در حوزه سلامت دین، فرهنگ، اقتصاد و خانواده را تبیین بفرمایید، خاطرنشان کرد: لطفاً موجودی جیب خود را به بیگانه نگویید. به گفته ریاست محترم کمیسیون بودجه دولت با پول کافی به شما تحویل داده شده است، در بانک ذخایر طلا داریم، اگر فقط نیمی از زنان جامعه ذخایر طلای خود را به زیر پای مقام معظم رهبری بریزند با آن می توان بانک های آمریکا را بخریم.

وی ادامه داد: یادتان باشد شما مردان خوش ذوق در مراسم های مختلف به زنان و دختران خود طلا هدیه می دهید، ما ایستاده ایم.