به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز پارلمان که به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اختصاص داشت، در تذکر آیین نامه ای نسبت به مخالفت سیدباقر حسینی نماینده مردم زابل که در مخالفت با صالحی امیری سخن می گفت انتقاد کرد و اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت باید دو موافق و دو مخالف در مورد برنامه های هر وزیر صحبت کنند، اما هم در جلسه علنی صبح و هم در جلسه علنی عصر سخنانی مطرح شد که شان و جایگاه مجلس را زیر سوال برد.

وی ادامه داد: در جلسه علنی صبح امروز ۴ نفر موافق صحبت کردند بدون اینکه مخالفی حرف بزند. چرا که محتوای سخنان مخالفان نیز بیشتر به موافقان می خورد و این شان و جایگاه مجلس نیست.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: نماینده ای در مخالفت با برنامه های صالحی امیری صحبت می کرد بیشتر شبیه موافقان حرف می زند که پس از تذکر رئیس مجلس به جای اینکه واژه سوال را به کار ببرد، می گفت اشکال بعدی، در حالی که باید در مخالفت با برنامه ها سخن می گفت نه اینکه بخواهد سوال مطرح کند یا مانند موافقان حرف بزند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: قانون روشن است و مخالفان باید مخالفت کنند؛ صحبت های نماینده زابل نیز اینگونه بود و مخالفت هم به معنای جنگ نیست. مخالفت این نماینده اینگونه بود.