به گزارش پارس به نقل از شبستان؛ در آستانه ماه محرم الحرام و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حاج مرتضی طاهری، از مداحان پیشکسوت اهل بیت عصمت و طهارت پیش از ظهر امروز در خبرگزاری شبستان حاضر شد و ضمن بازدید از بخش های مختلف خبرگزاری با مسئولان و خبرنگاران خبرگزاری شبستان گفتگویی صمیمانه داشت.

طاهری در بخشی از سخنان خود در رابطه با موضوع ورود مداحان به مسایل سیاسی گفت: همه مردم ایران سیاسی هستند و سیاست را نیز خوب می فهمند لذا در برهه های مختلف، تصمیمات سیاسی مهم و تاثیرگذاری نیز می گیرند. اما « سیاسی بودن» با « سیاسی کار شدن» متفاوت است. یک مداح هم که خط دهی معنوی برای مردم دارد باید سیاست را بفهمد اما سیاست کلی که یک مداح تبیین می کند می بایست در راستای حفظ اصل کیان نظام، اهداف بنیان گذاران انقلاب اسلامی و در رأس آنها حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و ترویج ولایت باشد.

وی افزود: وقتی ما مردم را نسبت به ولایت ترغیب کرده و به این جهت سوق می دهیم، چشم مردم به ولایت خواهد بود و بر اساس رهنمودهای ولایت عمل می کنند. همچنان که در انتخابات اخیر شاهد بودیم که مردم تنها به عشق رهبر و با هدف جامه عمل پوشاندن و تحقق منویات ایشان مبنی بر خلق حماسه سیاسی در صحنه حاضر شدند. بنابراین ما نیز باید پرچم ولایت را روز به روز بالا ببریم.

این مداح پیشکسوت اهل بیت عصمت و طهارت خاطرنشان کرد: جایگاه ولایت در عین سیاسی بودن در میان مردم ما یک جایگاه اعتقادی است که باید در هر منبر و هر مجلسی نسبت به تقویت و تبلیغ آن اهتمام داشت. و در برخورد و مواجهه با افرادی که احیانا سوال، اشکال یا شبهه ای در این رابطه دارند باید کاملا منطقی و با استدلال پاسخ گفت. مردم از یک مداح توقع تقدس، معنویت و حتی زهد دارند.