به گزارش پارس به نقل از مهر، شخصیتهای سیاسی یمنی با اشاره به گفتگو اخیر رئیس جمهوری سوریه با شبکه المیادین آن را برملا کننده نفاق غرب و همپیمانان منطقه ای اش و نشان دهنده تبدیل شدن بشار اسد به بازیگری مهم در عرصه تحولات جهان عرب دانستند.

به گزارش خبرگزاری سوریه، عبدالجبار سعد سیاستمدار یمنی گفت: بشار اسد نفاق غربی-عربی و محلی و رهبران آنها را برملا و اساس و پایه های آینده را مشخص کرد.

وی افزود: این سخنان حقیقتی را برای همگان روشن کرد که مردمی که به رهبری بشار اسد بر توطئه ها پیروز شده است اصرار دارد که کشورش را به همان همت رهبران بسازد.

این سیاستمدار یمنی ضمن تمجید از رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: بشار اسد به بازیگر اصلی در عرصه جهان عرب تبدیل شده است به ویژه اینکه بازیگر واقعی در جهان عرب وجود ندارد.

محمد محمد المقالح عضو کمیته مرکزی حزب سوسیالیست یمن بیان کرد: سخنان بشار اسد با توجه به اینکه آمال توطئه گران در میدانهای حلب، سلسله جبال لاذقیه، صحراها و جنگلهای سوریه نقش بر آب شده است، پیروزمندانه بود.

محمد منصور دبیر کل حزب الحق یمن نیز در این باره گفت: گفتگوی بشار اسد با شبکه المیادین عمیق، شفاف و فراگیر بود و در آن بشار اسد به صورت پیروزمندان ظاهر شد.

وی افزود: بشار اسد موضع واقعی سوریه در مخالفت با دیکته های آمریکا را اعلام کرد و این به روشنی علل توطئه ها را نشان می دهد. امت عربی و آزادگان جهان به سوریه روی می آورند.