به گزارش پارس ، هلن الیزابت کلارک امروز در بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید در گفت و گو با تسنیم در مرودشت، تخت جمشید را جای فوق العاده ای خواند و اظهار کرد: اطلاعات بسیاری از تاریخ ایران و جهان در این مجموعه کسب کردم که بیانگر آن است که ایران دارای تمدن فرهنگ سازی است.

وی گفت: امروز چیزهای زیادی از بودن در تخت جمشید یاد گرفتم، اینکه ملت های مختلفی برای دیدن مجموعه جهانی تخت جمشید می آیند، نشان از عظمت و شکوه تخت جمشید دارد.

معاون مدیرکل سازمان ملل متحد از مردم ایران به عنوان مردمی صلح دوست و با قلبی گرم یاد کرد و افزود: آنچه در اینجا دیدم، گرمی مردم بود و ملت ایران نشان دادند که بسیار مهمان نواز و با قلبی مهربان هستند.

هلن الیزابت کلارک از تخت جمشید به عنوان یک سازمان ملل یاد کرد و گفت: چیزهایی که در این آثار تاریخی شگفت انگیز مشاهده کردم، نشان از تاریخ، تمدن و فرهنگ عظیم مردم ایران دارد.

در بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید، فرماندار مرودشت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، معاون مدیرکل سازمان ملل متحد را همراهی کردند.

مجموعه جهانی تخت جمشید در مجاورت شهر مرودشت و در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده که این مجموعه در ۲۵ قرن پیش در دوره هخامنشی ساخته شده است.