به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا نوشت، جفری فلتمن، معاون امور سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: به رغم مشکلاتی که در منطقه وجود دارد و چالش هایی که طرفین با آن مواجه اند فرصت فراهم آمده نباید از دست برود.

وی در اظهارات خود به مذاکرات کنونی میان اسرائیل و فلسطین اشاره کرد که از اواخر ماه ژوئیه و پس از سه سال توقف از سر گرفته شد.

اسرائیل و فلسطین دور جدید مذاکرات خود را به طور رسمی هفتم اکتبر آغاز کردند.

سازمان ملل متحد بخشی از گروهی است که در این مذاکرات وارد عمل شده و در کنار اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا به عنوان کمیته چهارجانبه، در این مذاکرات حضور دارد.

فلتمن با تاکید بر اینکه سازمان ملل متحد خواهان جلوگیری از هر نوع خشونتی در منطقه است، اظهار کرد: به رغم استقبال طرفین از مذاکرات تحولات نگران کننده ای روی می دهد که ما نمی توانیم انکار کنیم.

وی در اظهارات خود به رویدادهای خشونت طلبانه ای در منطقه اشاره کرد که به کشته شدن افراد منجر شده است.

فلتمن همچنین درباره فعالیت های مربوط به شهرک سازی های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و این فعالیت ها را" مانعی برای تحقق صلح و متناقض با قوانین بین المللی" قلمداد کرد.

وی اضافه کرد: پس از ۲۰ سال مذاکره و تحولات نه چندان مطلوب در منطقه ما دیگر به مذاکرات طولانی مدت نیازی نداریم و نیاز ما تصمیمات به موقع و درست توسط رهبرانی است که به راهکار سیاسی متعهد هستند.

مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطین در سپتامبر ۲۰۱۰ پس از آن متوقف شد که اسرائیل از توقف فعالیت های شهرک سازی خود در اراضی اشغالی سر باز زد.