به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، ، " مجتبی ذوالنور" در واکنش به اظهارات" محمدعلی نجفی" مبنی بر محدودیت در مصرف مشرولات الکلی به عنوان یکی از موانع در درآمدزایی هتل داری اظهار داشت: آقای نجفی به جای صحبت کردن در رابطه با مسائل این چنینی بهتر است ریشه های معضلات جذب توریستی در کشور را پیدا کند.

وی با اشاره به وجود برخی موانع در هتل های ایرانی برای جذب توریست گفت: قبول داریم که در جذب توریست در کشور دارای مشکلات فراوانی هستیم، اما تجهیز هتل ها به ماهواره بدون هیچ محدودیت و یا وضعیت آزاد در پوشش افراد که به نوعی زمینه ساز فساد بوده که در بسیاری از کشور ها به چشم می خورد به عنوان مشکل در کشور ما به حساب نمی آید.

مشاور ولی فقیه در سپاه ادامه داد: عدم محدودیت و ممنوعیت در جذب توریست به دلیل فرهنگ و آموزه های اسلامی - دینی، فطرت و ذات انسانی و روحیه خداجویی ایرانیان قابل پذیرش و مجاز نیست.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: ایران به عنوان یک کشور اسلامی به دلیل داشتن روشنفکران، فرهنگیان و انسان های انقلابی برای توریست های غربی حائز اهمیت است که بتوانند با سفر به ایران در شناخت بیشتر از این کشور و عوامل پیروزی انقلاب و پدیده بیداری اسلامی پی ببرند.

مشاور ولی فقیه در سپاه گفت: البته الزاما توریست هایی که به کشورهای مختلفی چون مصر، فرانسه، انگلیس و… سفر می کنند برای انجام فساد و یا شرب خمر به آنجا می روند.

وی بیان داشت: مسئولان وزارت ارشاد و سازمان گردشگری باید توانایی لازم را در گسترش جاذبه های توریستی، تاریخی و مذهبی در کشور داشته باشند و بتوانند جاذبه هایی را که در حال حاضر داریم با زیرساخت های موجود به روز کنیم.

مشاور ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: اینکه آقای نجفی عدم مصرف مشروبات الکلی را یکی از موانع در درآمدزایی هتلداری دانسته نشان از بی عرضگی مسئولان است که تاکنون در امر گردشگری فعال نبوده اند.

حجت الاسلام ذوالنور ابراز داشت: رئیس سازمان گردشگری بداند که ما در مملکت اسلامی که برای حفظ ارزش های انقلابی خود بها داده ایم چنین مسئله ای را به عنوان معضل در امر درآمدزایی برای هتلداری عنوان کنیم چرا که وی باید دغدغه های دیگری را برای توسعه امر گردشگری مدنظر قرار دهد.

وی به تفاوت میان نظام اسلامی با سایر نظام ها اشاره و اظهار داشت: هر چیزی که برای جامعه بشری مفید نیست جمهوری اسلامی آنرا در جامعه امحاء می کند و هر مسئله ای که سودآور باشد، انرا تبدیل به فرهنگ می سازد لذا ما باید همیشه به دنبال جایگزین مناسبت ترین گزینه ها در امر گردشگری و سایر موارد باشیم.