به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، « مارتین نسیرکی» سخنگوی « بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل گفت: « اخضر ابراهیمی، پنجم نوامبر، با نمایندگان آمریکا و روسیه نشستی را برای تدارک برگزاری کنفرانس ژنو ۲، تشکیل خواهد داد. »

به گفته نسیرکی، ابراهیمی همچنین در همان روز نشست دیگری را در شورای امنیت با حضور ۵ عضو دائم این شورا (آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه و چین) در ژنو برگزار خواهد کرد.

پیشتر نشست های تدارکی متعددی در ژنو، لاهه و بویژه نیویورک در سطح معاون وزیر خارجه برگزار شد.

روسیه و آمریکا از ماهها قبل برای دعوت به کنفرانس صلح درباره سوریه موسوم به « ژنو ۲» تلاش می کنند که به دلیل اختلافات درباره مشارکت و اهداف آن، برگزاری این کنفرانس بارها به تاخیر افتاده است. تاریخ بیست و سوم یا بیست و چهارم را زمان برگزاری ژنو ۲ اعلام کرده بودند اما سازمان ملل تأکید کرده است که فقط بان کی مون موعد آن را اعلام و شرکت کنندگان را دعوت خواهد کرد.

براساس این گزارش، اخضر ابراهیمی هم اکنون برای گفت وگو با حکومت « بشار اسد» و معارضان مسلح سوری در خاورمیانه بسر می برد. او روز سه شنبه در عمان بود و چهارشنبه به اردن می رود. « ناصر الخدوه» معاون ابراهیمی نیز برای گفت وگو با رهبران معارضان نظام اسد، به ترکیه رفته است.