به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رییس جمهور اسبق کشورمان سه شنبه شب در حاشیه مراسم نکوداشت فریده ماشینی در موزه ملی قرآن در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایسنا که عنوان کرده بود" شما به تازگی تاکید کرده اید که باید بین فرهنگ ها گفت وگوی بیشتری صورت بگیرد و به مساله صلح توجه بیشتری شود" ، گفت: باید مساله صلح را در دنیا جدی بگیریم. وضع، وضع خیلی بدی است و شما آشوب ها و کشتارها را می بینید.

وی ادامه داد: من تعجب می کنم که چرا علما و اصحاب فرهنگ و پیروان ادیان نسبت به این مسائل برنمی آشوبند بلکه بعضا به آن دامن می زنند و یا در برابر آن ساکت هستند. این وضعی است که بشریت را به خطر انداخته و من امیدوارم در این زمینه هرآنچه از دستم برمی آید انجام دهم.

رییس جمهور اسبق کشورمان در پاسخ به اینکه" آیا در این زمینه برنامه های خاصی دارید و قرار است سفرها یا گفت وگوهای خاصی را در این زمینه آغاز کنید؟ " گفت: در مورد سفر، نمی دانم؛ ولی در مورد این موضوع طرح هایی دارم که در حال اندیشیدن در ارتباط با آنها هستم و مقدمه ای که چند روز قبل گفتم سرآغاز این مساله بود بود و ان شاءالله شما در آینده خبرهای آن را می شنوید.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه شب با حضور تعدادی از فعالان سیاسی، خانواده مرحوم فریده ماشینی و دوستان وی، نکوداشت آن مرحومه در موزه ملی قرآن برگزار شد.

فریده ماشینی، قرآن پژوه و فعال سیاسی و مدنی بود که در خرداد سال ۱۳۹۱ درگذشت.