به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، پلیس اینترپل به درخواست کنیا و به دنبال حملۀ تروریستی به مرکز خریدی در پایتخت این کشور همچنان در جستجوی سامانتا لوت ویت ملقب به" بیوۀ سفید" است. گفتنی است پلیس در حین جستجوی محل اقامت بیوۀ سفید در مومباسا (شرق کنیا) شعری را یافته است که در آن زن جوان برای اسامه بن لادن را ستوده و در آن تأکید کرده است که راهش را ادامه خواهد داد.

لازم به یادآوری است که ماه گذشته در حملۀ گروه تروریستی الشباب به یک مرکز خرید در نایروبی، پایتخت کنیا نزدیک به ۶۷ نفر کشته شدند. گفته می شود، بیوۀ سفید یکی از افرادی بوده که در این حملۀ تروریستی دست داشته است.

ترجمۀ بخش هایی از شعر بیوۀ سفید در ذیل می خوانید:
آه، شیخ اسامه، پدرم، عشقم، هیچ جا مثل تو پیدا نمی شود
آه، شیخ، حال که تو رفته ای، برای بدست آوردن پیروزی و تا آن زمان که شهید شویم
باید وحشت و ترور را در میان غیرمسلمانان گسترش دهیم
و راهی را که تو آغاز کرده ای ادامه دهیم.
این شعر توسط پلیس انگلستان و از یک کامپیوتر بدست آمده است.

بیوۀ سفید در سال ۲۰۱۱ به مدت ۷ ماه در آپارتمانی مشرف به یک مرکز خرید تجاری در نایروبی زندگی می کرده است که معمولاً محل رفت و آمد طبقۀ متوسط و مرفه کنیا بود. پلیس همچنین اسنادی بدست آورده که نشان می دهد بیوۀ سفید نزدیک به ۸ سال برای ساخت مواد شیمیایی و بمب آموزش دیده است.

پلیس کنیا به جرم دست داشتن بیوۀ سفید و نگهداری مواد منفجره و همچنین ارتکاب جرایمی در سال ۲۰۱۱ به دنبال اوست.

سامانتا لوت ویت که در سال ۲۰۱۱ به اسلام گروید، همسر ژرمنی لیندسی است و به بیوۀ سفید شهرت یافته است. لیندسی یکی از افرادی بود که در عملیات انتحاری لندن در سال ۲۰۰۵ که منجر به مرگ ۵۲ نفر شد، کشته شد. بیوۀ وی بعد از آن عملیات ناپدید شد تا اینکه رد پایی از وی در کنیا پیدا شد.