به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی نهاجا، سرلشکر خلبان ویکتور نیکلایویچ بوندارف فرمانده نیروی هوایی فدراسیون روسیه بعدازظهر امروز سه شنبه پس از بازدید از پایگاه شهید بابایی اصفهان، گفت: توانمندی نیروی هوایی ارتش در ساخت قطعات و تجهیزات و بازآماد هواپیماها حاکی از آن است که تحریم ها هیچ تأثیری بر این نیرو نداشته است.

بوندارف اظهار داشت: در بازدیدهایی که از دو پایگاه نیروی هوایی ارتش و دانشگاه هوایی شهید ستاری داشتم به این نتیجه رسیدم که نیروی هوایی ارتش ایران از ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی برخوردار است و سطح آمادگی خلبانان و کارکنان فنی این نیرو در حد بسیار خوبی است.

وی افزود: جریان آموزش خلبانان نیروی هوایی به خوبی انجام می شود به طوری که این خلبانان پس از پایان آموزش به عنوان متخصص وارد کابین هواپیما می شوند.

بوندارف با اشاره به رژه جنگنده های اف ۱۴ و اف ۷ در دسته های سه فروندی در پایگاه هشتم شکاری، خاطرنشان کرد: پرواز گروهی هواپیماها نیاز به آموزش خاص و مستمر دارد که این اجرا توسط خلبانان ایرانی حاکی از آموزش های خوب و سطح بالای آنان است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه با اشاره به بازآماد هواپیماها در پایگاه اصفهان تصریح کرد: من از نزدیک شاهد تلاش کارکنان فنی در بخش اورهال هواپیماهای شکاری و ترابری بودم و به عنوان یک متخصص هوایی ضمن خوشحالی از این همه پیشرفت در این زمینه متعجب شدم.

بوندارف ادامه داد: توانمندی نیروی هوایی ارتش ایران در ساخت قطعات و تجهیزات و بازآماد انواع هواپیماها و هلیکوپترها نشان می دهد که تحریم های بین المللی بر فعالیت های این نیرو تأثیرگذار نبوده است.