به گزارش پارس ، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پی دیدار روز گذشته خود با هیئت پارلمانی اروپا به باشگاه خبرنگاران گفت: در این جلسه بحث مفصلی در باره فعال شدن ارتباطات مجلس شورای اسلامی با پارلمان های اروپایی داشتیم.

وی افزود: همچنین در خصوص روابط ایران با مجموعه غرب در شرایط فعلی و ظالمانه بودن تحریم های تحمیلی علیه کشورمان نیز بحث کردیم.

امیدواری هیئت پارلمانی اروپا به آینده پرونده هسته ای ایران

نماینده بروجرد تصریح کرد: هیئت پارلمانی اروپا حقوق هسته ای صلح آمیز ایران را قبول داشتند و امیدوار بودند در مذاکرات آینده وضعیت هسته ای ایران به سرانجام برسد.

روابط پارلمانی ایران و اروپا فعال می شود

رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا هیئت پارلمانی ایران نیز به اروپا سفر خواهند کرد یا خیر گفت: قرار شد ارتباطات فعال شود و قبول داشتند شرایط جدیدی برای ایجاد ارتباطات فراهم شده است.

نشست روسای کمیسیون های مجلس با لاریجانی یک کار متداول است

بروجردی همچنین از نشست مشترک روسای کمسیون های تخصصی مجلس با لاریجانی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: تا کنون در این خصوص به ما اطلاع رسانی نشده است.

وی افزود: البته اگر چنین نشستی باشد موضوع مهمی نیست چرا که کار متداول و معمولی است و مذاکراتی بین روسای کمیسیون ها و رئیس مجلس انجام می شود.

اضافه می شود، هیئت سوسیالیست پارلمان اروپا عصر روز شنبه ۲۷ مهرماه وارد تهران شدند.

این هیئت متشکل از افراد زیر هستند:

آقای اسوبودا از اتریش رئیس هیئت

خانم گونز از پرتغال نماینده

خانم دکایز از بلژیک نماینده

آقای لتونی به همراه یک خانم به عنوان همراه تیم

همچنین هیئت مذکور با علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.