به گزارش پارس ، سیدشریف حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آقای روحانی بعد از حدود دو ماه در موعد قانونی سه ماهه وزرای پیشنهادی خود را برای سه وزارتخانه بی وزیر معرفی کرد، بعضی از این افراد در این مدت نشست هایی را با مجامع، فراکسیون ها و کمیسیون ها داشتند و توانستند به نوعی برنامه های خود و حتی ابهامات نمایندگان را شفاف کنند.

وی افزود: آقای فانی که سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را نیز بر عهده داشت نشست های خوبی با نمایندگان داشته و به اعتقاد من احتمال رای آوردن ایشان وجود دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس یادآور شد: آقای صالحی امیری نیز در مدت سرپرستی وزارت ورزش و جوانان گفت وگو هایی با نمایندگان داشته اما نیازمند این است که نشست های بیشتری با مجلسی ها داشته باشد، من فکر می کنم در حال حاضر ایشان به مرز رای رسیده اما کسب رای اعتماد مجلس نیازمند کار بیشتری است و ایشان باید ارتباطش را با نمایندگان بیشتر کند.

این عضو هیات رییسه مجلس درباره معرفی فرجی دانا به عنوان وزیر بیشنهاد علوم نیز تصریح کرد: آقای فرجی دانا برای نمایندگان مثل هندوانه دربسته است و باید در مهلت یک هفته ای تا رای اعتماد تلاش مضاعفی برای کسب رای اعتماد از مجلس داشته باشد، چرا که شناخت کافی از ایشان بین نمایندگان وجود ندارد و باید بررسی های بیشتری از ایشان صورت بگیرد.

حسینی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس نهم در رای اعتماد به وزرا حزبی عمل نمی کنند، گفت: هر نماینده باید شخصا به اقناع برسد که فرد معرفی شده با توانمندی، تخصص و سلامتش می تواند وزارتخانه ای را اداره کند و اهداف نظام را پیش ببرد، به همین دلیل به سه وزیر پیشنهادی توصیه می کنم به قول های بعضی از افراد مبنی بر اینکه رای مجلس را برای آن فرد کسب می کنند تکیه نکنند زیرا وزرایی که رای نیاوردند این تجربه را داشته اند.

وی با بیان اینکه رای هر نماینده در دست خود آن فرد است، گفت: بر همین اساس وزرای پیشنهادی باید با همه نمایندگان گفت وگو کنند، برنامه هایشان را طرح کنند و اگر ابهاماتی از سوی نمایندگان وجود دارد نیز این ابهامات را برطرف کنند تا ان شاءالله قطار کابینه تکمیل شود و به کار خود ادامه دهد.